XC. Ademnood

Piano_sOdette, zijn ‘persoonlijke begeleider’, oftewel zijn persoonlijke psych, zat in een stoel tegenover de bank waar hij op zat. Haar gezicht veranderde niet van uitdrukking toen hij haar aankeek; haar blik was neutraal en kalm. Na een tijdje vroeg ze rustig: “Gaat het weer?”
Milo knikte. Hij sloeg zijn ogen neer, keek naar zijn handen, die hij in elkaar verstrengeld had. Bevochtigde zijn lippen met zijn tong.
“Je kreeg een paniekaanval in de groepstherapiesessie.”
Milo knikte weer maar zei nog steeds niets. Daar hoefde ze hem niet aan te herinneren, hij vond het vernederend genoeg dat hij hyperventilerend bijna flauw was gevallen omdat iemand opmerkingen had gemaakt over hoe bekend hij was buiten de muren van deze kliniek. ‘Cool’, had zijn medepatiënt gezegd, en Milo had gedacht, aan mij is niks cool. Ik probeer alleen maar een gigantisch gat in mijn ziel te vullen, en dat lukte niet met beroemd worden, dus ging ik aan de dope en drank. Allesbehalve cool. Maar in plaats van een scherpe opmerking te maken ging hij zo hevig hyperventileren dat hij sterretjes en zwarte vlekken zag voor zijn ogen en uiteindelijk bijna onderuitging. Zijn ingewanden deden nog steeds zeer en hij voelde zich heel klein en breekbaar.
“Weet je nog wat er werd gezegd?”
Na even schudde Milo zijn hoofd. Zachtjes zei hij: “Laat me gewoon maar even.”
Odette gaf nog niet op. Ze was even stil maar vervolgde toen: “Wat gebeurde er met je?”
“Weet ik niet,” fluisterde Milo.
Odette zweeg.
“Mag ik,” begon Milo na een lange stilte. Hij schraapte zijn keel maar fluisterde nog steeds bijna: “Mag ik hier later over praten?”
“Waarom niet nu?”
“Milo deed zijn ogen dicht. “Alsjeblieft?”
Odette bleef weer lang zwijgen. Uiteindelijk zei ze: “Zal ik je naar je kamer begeleiden?”
“Hoeft niet.” Zonder nog naar haar te kijken stond Milo op en hij verliet de ruimte. Pas op zijn kamer merkte hij dat de tranen weer over zijn wangen liepen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

