(Mannen zoals) Thierry Baudet

baudetLieve mensen, ik moet iets kwijt over Thierry Baudet. Niet zomaar ineens, hoor. Thierry Baudet heeft al een tijdje mijn aandacht. Want op het oog lijkt hij best een lekker ding (vind ik althans), terwijl er zo iets zwarts op de loer ligt onder zijn oppervlakkige dandyisme. Dat soort tegenstellingen trekt me aan.

Zoals u waarschijnlijk wel weet is Thierry Baudet de voorman van politieke partij Forum voor Democratie. Die Fortuynistische club die met twee zetels in de Tweede Kamer is gekomen na de laatste verkiezingen. Maar ik wil het niet hebben over Baudets politieke standpunten, daar kun je genoeg over lezen op verschillende media. Ik wil het hebben over dat zwarte stukje – over de man die Thierry Baudet blijkbaar is.

Mannen moeten zich “een brute, mannelijke natuur aanmeten”, volgens meneer Baudet. “De realiteit is dat vrouwen […] helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden.” Ja, dat heeft hij gezegd. Nalezen? Het staat hier.

“Dit is het type man waarvoor ik altijd bang ben,” zei Asha ten Broeke in haar column in de Volkskrant van afgelopen vrijdag. Daar kan ik me alles bij voorstellen. Dit is het soort man waar heel veel vrouwen bang voor zijn. Maar ik ben één van de vrouwen die dat gevoel niet deelt. Thierry Baudet is niet het type man waar ik bang voor ben. Thierry Baudet is het type man dat ervoor heeft gezorgd dat ik neerkijk op heel veel mannen.

Toen ik jong en superblond met regelmaat het vroegere Hard Rock Café aan de Korte Leidsedwarsstraat in Amsterdam bezocht, had ik het elke avond druk met dit soort kerels. Van die kerels die vinden dat ze een vrouw koste wat het kost moeten ‘overmannen’, al zegt ze honderd keer dat ze hen niet wil.

Sommige mannen dachten dat ze me gewoon dronken moesten voeren, zodat ik geen weerstand meer zou kunnen bieden. Maar die kwamen van de koude kermis thuis, want ik kon toen al beter tegen alcohol dan de meesten. Geef je geld maar uit aan bier of wijn of dure cocktails – nee is nee. De groeten.

Sommige mannen dachten dat ze dan maar gewoon drammerig hun hand onder mijn rokje moesten stoppen; dan kon ik niet meer weigeren. Maar die kregen een welgemeend knietje terug. Een enkeling dacht dat dan maar gewoon keihard beginnen met flink tongzoenen me wel op andere gedachten zou brengen, maar die kroop bloedend het café uit omdat ik harder beet dan hij zich kon opdringen.

Tientallen kwam ik er tegen, door de jaren heen. Mannen die geen respect op kunnen brengen voor een levend wezen van de andere sekse dat zegt dat ze van hun avances niet gediend is. Die zeggen dat ze wel anders zal piepen als ze eenmaal hard door hen is genomen. Die zeggen dat ze haar dan wel zullen pakken als ze straks alleen het café verlaat. Die maar door het etablissement gaan schreeuwen dat ze een hoer is als ze hen voor de zoveelste keer toevoegt dat ze hen niet wil, en dat ze gewoon weg moeten gaan.

Mannen zoals Thierry Baudet.

Het enige wat ik voor dat soort mannen op kon brengen was minachting. Ik daagde ze uit tot ze zulke blauwe ballen hadden dat ze niet meer konden lopen of staan (ja, ongelovigen die mijn profile pic er nog eens op naslaan, die ‘macht’ had ik ja), maar ze kregen helemaal niks van me. Zal je verdomme leren, met je ‘als een vrouw nee zegt, bedoelt ze eigenlijk ja’.

Op Twitter zei ik pasgeleden: “Ja, ik objectificeer Thierry Baudet. Omdat ik niet anders kan.” Want dit soort mannen zou aan den lijve moeten ondervinden wat het is om te worden gezien als een zielloos object, een ding dat gepakt moet worden en waar bezit van moet worden genomen en dat gewoon alleen maar mooi moet zijn en bewondering moet hebben voor zijn brute, misogynistische gedrag en zijn aanranding moet ontvangen als een geschenk uit de hemel.

P.S. Voor die mannen die zo mannelijk zijn geweest om dit stuk uit te lezen en nu vinden dat ik niet alle mannen over één kam moet scheren: sta dan ook eens op tegen die eikels die denken dat ze vrouwen kunnen en moeten overheersen. Zeg er wat van. En laat ze zien wat respect tegenover een vrouw betekent. Laat zo’n meid niet alleen staan als je ziet dat ze tegen haar zin lastig wordt gevallen. Wees een échte vent.

P.S. II Papa, jij bent zo’n echte vent. Nou weet je waarom ik een paar jaar geleden tegen je zei dat ik nog steeds op zoek ben naar een man zoals jij. Dikke kus.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Lief dagboek, Persoonlijk, Politiek, Schrijfsels, Social media en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op (Mannen zoals) Thierry Baudet

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Een vrouw dien je te eren, als man zijnde. Moet je eens zien hoe mooi het dan wordt. Zowel voor de vrouw als voor de man.

  2. Mack zegt:

    Ik vind hem een eng mannetje, en dat baseer ik op zijn voorkomen en zijn manier van praten. Hij heeft niet alleen macht over vrouwen, ook over mannen. Hij is zonder meer gevaarlijk omdat je niet van deze types kunt winnen. Ze hebben geen empathie, en dus zullen ze ook nooit vinden dat een ander gelijk heeft.

Geef een reactie

