Uitnodiging

huisjeboompjebeestjeWelja. Ben goddamn uitgenodigd op de housewarmingparty van de vriend die samen ging wonen met zijn vriendin vorige maand (zie mijn post Valentijn). Gek genoeg: ik wist in eerste instantie helemaal niet hoe ik moest reageren. Ik stond vanmorgen in mijn woonkamer met mijn smartphone in mijn hand naar die WhatsApp te kijken en had geen idee of ik moest zeggen ‘ja leuk!’, of dat ik een smoes moest verzinnen  om niet te gaan.

Best wel een complicerende factor in deze is dit: ik was ooit verschrikkelijk verliefd op deze vriend. Sterker, ik kon nog wel eens verliefd op hem worden als we gewoon gezellig samen gingen lunchen op een zaterdagmiddag en lunch uitliep op een speciaalbier van de tap (of drie, of vier).

Ondertussen heb ik ook nog reden om mezelf een achterdochtig wicht te vinden. Afgelopen weekend sprak ik lang en uitgebreid met een vriendin, tegen wie ik  uit de doeken deed dat ik twijfelde of ik ooit nog wat van hem zou horen nu hij een stad verderop samenwoont met de vrouw van zijn dromen. En die vriendin is zijn zus. Die ik er nu van verdenk dat ze het hier weer met hem over heeft gehad, en dat hij zich vervolgens verplicht voelde om mij goddamn uit te nodigen voor die housewarming.

Knoop in mijn maag. Oké dan.

Ondertussen reageerde ik op de WhatsApp. “Ja leuk!”

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Lief dagboek, Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Uitnodiging

  1. JasMien zegt:

    Probeer er het beste van te maken en als jullie echt bij elkaar zouden horen, komen jullie samen. Daar geloof ik in!

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Bij zulke moeilijke beslissingen denk ik altijd, NEE = NEGATIEF en JA = POSITIEF.
    Ik laat dan het positieve overwinnen.
    Na afloop blijkt het bijna altijd de goede keuze geweest te zijn.
    Have fun!

  3. Annika zegt:

    Dapper van je!

Geef een reactie

