Politicus

stemmenAl zo vaak opnieuw begonnen aan het lezen van dit document. De eerste zinnen al zo vaak voorbij zien komen. Al zo vaak de draad kwijtgeraakt en weer van voren af aan begonnen met lezen. Zo vaak. Zo vaak.

Ik ben met andere dingen bezig in mijn hoofd. Niet met de woorden en zinnen die ik zou moeten lezen, de woorden en zinnen die hier voor me op het beeldscherm van mijn laptop staan. Ik ben bezig met de vragen die mensen me gaan stellen. Vragen die ik niet verwacht. Vragen die erop gericht zijn om mij onderuit te halen. Vragen waarvan ik nu nog niet eens kan bedenken dat ze bestaan.

Natuurlijk heb ik hier zelf om gevraagd. Natuurlijk heb ik mezelf naar voren geschoven. Ik wist van tevoren dat iedereen aan me zou trekken, en dat anderen zouden gaan duwen. En toch.

Ik moet deze stukken lezen, ik moet weten wat er staat, ik moet hierop kunnen reageren. Ik moet iets zinnigs kunnen zeggen over wat hier staat, zelfs als ik hier middenin de nacht voor wakker word gemaakt. Ik moet het allemaal weten. Maar het lukt vanmorgen niet. Ik kan me niet concentreren.

Ik zeg tegen mensen dat ik niet bijhoud wat mensen van mij vinden, en wat ze van mijn partij vinden, maar hallo, natuurlijk doe ik dat wel. En nu de eindstreep steeds dichterbij komt wil ik ook winnen. Verdomme. Ik moet winnen, zelfs. Ik weet niet wat ik ga doen als ik niet win, straks.

Ik zou willen dat ik iedereen kon laten zien dat ik gelijk heb, dat ik iedereen kon laten zien waarom ik gelijk heb. Waarom begrijpen sommige mensen me niet? Waarom haten sommige mensen me zo?

Opnieuw naar het document. En nog eens opnieuw beginnen.

Nog maar een paar dagen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Media, Nieuws, Politiek, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Politicus

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Verwacht niet.
    Heb plezier in wat je doet.
    Dan gaat alles vanzelf.

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    beetje wedstrijdspanning presteer je top

  3. Rob Alberts zegt:

    Zal de uitslag van de komende verkiezingen weer op een teleurstelling uitlopen?

    Bezorgde groet,

Geef een reactie

