Verlangen

sehnsuchtAls ik nou eens was wat ik niet was. Als ik eens was wat ik zou willen zijn. Als ik eens was wat jij nodig had. Als ik zou kunnen zijn wat ik wilde dat ik was, als ik eens was wat ik zou zijn als ik was wat jij nodig had, hemel, o alle hemels bij elkaar, mijn god, alle goden, als ik nou eens was wat ik niet was, als ik eens was wat ik zou moeten zijn om te zijn wat jij nodig had.

Ik zag je en ik dacht, ik ben te oud en te ervaren en te doorleefd en te ver verwijderd en waarom ben ik niet wat je nodig hebt, waarom ben ik niet wat jij wilt, waarom ben ik niet wat je nodig hebt. Waarom ben ik nooit geweest, waarom kan ik nooit meer zijn wat jij nodig hebt.

Ik zag je en ik wilde je en ik wilde je zoals niemand anders je wilde, ik wilde je omdat je bent wat ik nodig heb vandaag, op dit moment, omdat ik doorgegroeid ben omdat dat is wat tijd doet en goden, alle goden, ik heb je nodig zoals jij nu bent en waarom kan dat niet zo zijn als het is.

Waarom liggen werelden uit elkaar, zelfs als ze op elkaar lijken, zelfs als ze op elkaar rijmen, zelfs als ze resoneren, waarom zijn dingen soms zoals ze zijn, waarom is tijd wat het is, waarom zijn dingen alleen maar zoals ze zijn.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Filosofie, Inspiratie, Persoonlijk, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Verlangen

  1. Mack zegt:

    Weet hij/zij dit ook?

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Een diep, mooi, prachtig verlangen.
    En als je echt wil, doe het.
    Stap er zonder vooroordelen in.

  3. UNIMO zegt:

    Ik begrijp jou hélemaal.. heb het ook ervaren.. begrijp elke zin. Vind het een heel mooi stuk prachtig.

Geef een reactie

