Verdommenis

trumpDe aanstaande president van de Verenigde Staten is een ordinaire pestkop. En een niet heel intelligente pestkop. Nou zijn pestkoppen over het algemeen niet al te intelligent, anders hoefden ze andere mensen niet te pesten. Maar om de mensen die mij hebben gepest op school gerust te stellen: jullie waren in ieder geval niet zo stumperig als Donald Trump.

Bij de Golden Globe Awards afgelopen nacht brandde Meryl Streep de aanstaande president af zonder zijn naam ook maar te noemen. Haar speech was, in tegenstelling tot bijvoorbeeld die van Tom Hiddleston (strekking “bedankt voor de award voor The Night Manager, mensen in Zuid Soedan kijken ook naar mijn serie en die vinden mij ook hartstikke goed”), ijzersterk en niet te negeren.

Mevrouw Streep gaf aan dat Hollywood een zootje mensen is dat van over de hele wereld bij elkaar is geveegd, en dat je verdomd weinig overhoudt wanneer je alle buitenlanders eruit schopt. En ze liet ook fijntjes weten dat het een ontzettende rotstreek is wanneer je een gehandicapte imiteert om hem belachelijk te maken.

Bam. Die zat, twee keer, keihard. Dat vond meneer Trump blijkbaar overigens ook, want hij pakte onmiddellijk zijn Twitteraccount erbij en maakte Meryl Streep uit voor één van de meest overschatte actrices in Hollywood, daarbij opmerkend dat ze hem alleen maar aanviel omdat ze zuur is omdat Hillary Clinton de verkiezingen niet heeft gewonnen. (Natuurlijk, Donald! Want zij is net zo oppervlakkig als jij!)

Gewoonlijk oordeel ik liever niet over mensen tot ik ze zelf heb mogen meemaken. Maar voor de aanstaande president van de VS maak ik een uitzondering.

Over elf dagen is een redelijk geslaagde zakenman, die vooral blufpoker speelt en heel hard zijn best doet om mensen die hij niet leuk vindt in een slecht daglicht te zetten, president van de Verenigde Staten van Amerika. Geen grap. Geen reality-TV. Nee, in het echt. Laten we hopen dat hij geen verschrikkelijk domme fouten maakt. En dat we over vier jaar gewoon hard lachend afscheid nemen van die ellendeling, en verder kunnen met ons leven zonder bang te hoeven zijn dat de man met het grootste arsenaal aan nucleaire wapens jeuk krijgt aan zijn wijsvinger en ons per ongeluk allemaal naar de verdommenis jaagt.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Media, Nieuws, Persoonlijk, Politiek, Social media en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Verdommenis

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Er is nog veel meer mis dan alleen brulTrump
    Zie mijn log?

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik deel jouw zorgen!
    Bezorgde groet,

  3. Mack zegt:

    Ik deel jouw zorgen niet. Ik bedoel daarmee dat dit wel eens goed is voor de wereld. Over vier jaar nemen we hard lachend afscheid en begrijpen we weer voor minimaal drie decennia dat je op zo’n man beter niet kunt stemmen.

Geef een reactie

