Yog

georgeNet iets minder dan zes dagen voor het einde van het jaar zat ik naar buiten te kijken, waar het aardedonker was. Het was nacht. Tegen een uur of één. Inmiddels tweede kerstdag. Uiteindelijk zette ik de radio aan en op het nieuws zeiden ze dat er alweer een icoon uit de popmuziek heen was gegaan. Dat nieuws hoorde ik een half uurtje eerder van mijn zusje, aan de telefoon.

Ze noemden zijn naam, George Michael, en in één adem erachteraan de namen van David Bowie en Prince. En dat maakte het ineens echt. Veel te echt.

Daarna las ik het nieuwsbericht op de site van de BBC nog eens, en ik scrolde over Twitter waar beroemde en niet-beroemde mensen over elkaar struikelden op zoek naar de juiste woorden. De meest voorkomende waren van deze strekking: ‘Rot op, 2016.’

Iemand anders schreef: ‘Hij was zeventien toen hij Careless Whisper schreef. Sommige mensen kunnen nog geen boodschappenlijstje schrijven als ze zeventien zijn.’ Ik dacht aan mezelf toen ik zeventien was en hoe ik toen dacht en wat ik toen deed, en dat had allemaal geen bal te maken met het schrijven van magnifieke liedjes.

Bij George Michael ging het wel om het schrijven van magnifieke liedjes. Heel zijn leven lang. Schijnbaar was hij gewoon nog steeds druk met het schrijven van magnifieke liedjes toen hij op eerste kerstdag vroeg in de middag nog even op bed bleef liggen, omdat hij zich zo moe voelde. En nooit meer wakker werd.

Ik schreef ook op mijn Twitter. Ik schreef dat dat de show die ze daar aan de andere kant aan het organiseren zijn wel heel erg gaaf moet worden. En ik dacht, hopelijk is de line-up nu wel zo’n beetje compleet. Want we kunnen hier geen grote muzikanten meer missen, hoor.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Lief dagboek, Muziek, Nieuws, Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Yog

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    @JanAlHulk ❤

  2. Mack zegt:

    Als er niet snel een paar grote bijkomen wordt het hier wel erg leeg.

  3. Mack zegt:

    En de titel snap ik niet.

Geef een reactie

