Verliefdheid

liefdeOf ik weleens verliefd ben geweest, was de vraag. Het antwoord is natuurlijk ‘ja’. Sterker, ik ben altijd verliefd. Als ik niet verliefd ben, ben ik verloren. Ook al is degene waar ik verliefd op ben dan niet verliefd op mij. Nooit. Nooit verliefd op mij.

Dat is lang niet altijd erg, hoor. Soms, of misschien wel meestal, is verliefdheid afhankelijk van verlangen, en verlangen van afstand. En afstand betekent weliswaar dat je geen vraag stelt, en dat betekent weer dat er geen antwoord komt, maar ook dat je hart niet wordt gebroken. Tenminste, niet door de ander. Mijn hart wordt niet gebroken door hem. Door jou.

Je bent er. Elke fase van mijn leven. In alle leeftijden en altijd. Om aan te denken, naar te kijken, van te dromen, over te fantaseren. Om dingen tegen me te zeggen zoals in de film. Zoals ik ze verzin. Zoals ik jou verzin. Ik wacht op je, ik vraag om je, en jij komt altijd naar me toe.

Goden, mijn lief. Ik kan uren schrijven over je, over hoe je eruitziet, over de dingen die je doet, over hoe zo’n beetje elke beweging die je maakt me betovert, over hoe de kleinste zucht uit jouw mond me uren in bedwang houdt. Over hoe je met je ogen knippert, je lippen likt, je vingers beweegt. Over de kleinste detail kan ik schrijven. Voor altijd.

Mijn hart, mijn kleine, waardeloze, verkwiste hart, zal altijd houden van jou, of een jongen zoals jij, hoe nutteloos dat ook is, hoe weinig waarde dat ook heeft voor jou, hoe slecht je me ook kent en hoe snel je me ook weer vergeet.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Lief dagboek, Persoonlijk, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Verliefdheid

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Mijn Hulkenhart bloeit hiervan op.
    Zo mooi!
    Zo mooi, schone schrijfster.

Geef een reactie

