Mercury

freddieHet is alweer vijfentwintig jaar geleden, dat ik ’s morgens wakker werd met het nieuws dat mijn eerste echte idool dood was. Hij was toen net zo oud als ik nu.

Het was maandag 25 november. Ik ging die morgen naar college, en alles leek normaal en ik weet nog hoe raar ik dat vond. Freddie is dood, dacht ik, en iedereen doet net of er niks gebeurd is!

Ergens in de ochtend hadden we twee uur Toneel/Drama (ja, ik deed een coole opleiding), waarin we de opdracht kregen in groepjes wat uit te beelden uit de actualiteit. Twee van mijn medestudenten pakten een bankje, waar ze op gingen zitten. Ze omarmden elkaar en huilden.

Het was stil in het lokaal. Het leek wel of niemand wist wat hij hiermee moest. Uiteindelijk vroeg onze dramadocente: “Wat beeldden jullie uit?”

Eén van mijn twee medestudenten keek alsof ze net had gevraagd of de aarde rond was. “Freddie is dood!” zei hij.

Daarna kon ik de hele dag niet meer ophouden met huilen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Lief dagboek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Mercury

  1. Jaaaaa, ik kan me die dag nog zo goed herinneren. Het is toch niet te geloven dat het 25 jaar geleden is???

  2. beaunino zegt:

    Gek hoe dat moment je bijblijft hé? Ik zat op de telefooncentrale toen ik het op de radio hoorde.

  3. Villasappho zegt:

    Freddie ben groot fan van hem mooie blog! Ik ben flink jonger had ik mn vaders leeftijd maar dan had ik naar zn concert kunnen gaan.

  4. Mack zegt:

    Ik was in de jaren 80 fan van Queen. Met Don’t stop me now als allermooiste nummer. Ik hoorde het ook ’s ochtends bij het aankleden, en ik wist helemaal niet dat hij ziek was geweest. Mijn vrouw, die ik toen nog niet kende, was nog veel groter fan en heeft als jij gereageerd.

Geef een reactie

