L. Jazz

pianokeysEen paar uur later zaten Milo’s manager en vrienden in zijn woonkamer. Iedereen praatte met elkaar. De sfeer was raar genoeg gemoedelijk. Als na een begrafenis van een geliefd familielid dat een rijk en lang leven had geleid. Milo zat aan de piano achterin de kamer en speelde Blues For The Left Hand Only van Phineas Newborn, langzaam en dromerig. Net toen hij had besloten welk liedje hij als volgende zou spelen, trok Rick een stoel naar de vleugel toe om naast hem te komen zitten.
“Ik wil een jazzalbum maken,” zei Milo, naar de toetsen van de piano kijkend terwijl hij de laatste noten van het nummer aansloeg. Vanuit zijn ooghoek zag hij Rick glimlachen.
“Dat lijkt me wel wat voor jou.”
Na de laatste noot liet Milo zijn hand op de toetsen liggen. Hij zei niets.
“Ik wil je zo snel mogelijk op televisie brengen.”
Milo knipperde met zijn ogen, sloeg ze neer.
“In een show waar je een interview kunt geven.”
Milo reageerde niet.
Het was even stil tussen hen. Milo sloeg wat noten aan op de piano. “Ik kan niet praten over mijn ouders zonder dat ik moet huilen,” zei hij uiteindelijk zacht. Hij voelde dat zijn ogen vochtig werden en vervloekte zichzelf. “Ik zou niet weten hoe ik zo’n interview moet doen. Niet als ik geloofwaardig moet blijven.”
“Volgens mij ben je altijd geloofwaardig.”
Milo schudde haast onzichtbaar zijn hoofd. Hij sloeg de eerste noten aan van Nearness Of You, over de vleugel heen kijkend naar waar Fletcher zat. Fletcher keek zijn kant uit en glimlachte een scheef glimlachje.
Het duurde even voordat Rick weer wat zei. “Wil je de rest van de tour ook cancelen?”
Milo zuchtte weer diep. Uiteindelijk schudde hij bijna onzichtbaar zijn hoofd. “Nee. Ik speel wel.” De tour was toch zo goed als voorbij. Veel kon er nu niet meer fout gaan. Hij hoopte er maar op dat zijn fans wisten hoe ze zo’n roddelblad moesten interpreteren. En hij wilde er niet bij stilstaan of hij het zelf wel op zou kunnen brengen te spelen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

