XLII. (Nog) niet

vintage piano_sHet was een hele tijd stil in de repetitieruimte. Milo had zijn blik wat naar beneden gericht, zodat hij zijn bandleden niet in de ogen keek, maar hij zag niets.
“Fucking,” zei Jesse uiteindelijk. “Weet je zeker dat je dat wilt doen?”
Milo deed zijn ogen dicht en knikte weer, bijtend op zijn onderlip. Na alweer een lange stilte: “Ja.” En nadat hij een paar keek adem had gehaald: “Ik moet het doen.” Hij tuitte zijn lippen, stond op en keek rond in de ruimte, zonder zijn bandleden aan te kijken. “Het is tijd dat ik iedereen laat weten waar ik vandaan kom.”
“Ken ik het?” vroeg Fletcher. Zijn stem klonk totaal anders dan even eerder; niet meer aanvallend.
Hoofdschuddend liep Milo naar de hoek waar zijn gitaren stonden. “Nee. Het is geen liedje van de band van mijn ouders. Mijn vader heeft het alleen geschreven. Hij heeft het nooit opgenomen.”
“Wil je het voor ons spelen?” vroeg Jesse.
Met gebogen hoofd schudde Milo weer zijn hoofd. Hij stond met zijn rug naar zijn bandleden toe en keek naar de grond. “Nee,” zei hij na even. En zachter: “Het doet nogal pijn.”
“Hoe ga je dat dan doen bij onze shows?” Fletcher.
Milo haalde diep adem. Zijn hoofd in zijn hals leggend antwoordde hij: “Ik ga het gewoon doen. Vertrouw me.” Hij pakte zijn witte Les Paul, hing hem om zijn schouders en draaide zich om naar zijn vrienden. “Ik speel het nog wel voor jullie, voordat we op tour gaan. Maar niet nu, dus.” Hij pakte een plectrum van één van de monitors die achter hem stond, sloeg een akkoord aan, trapte op een effectpedaal die voor hem lag, sloeg het akkoord nog eens aan. Daarna keek hij op naar zijn bandleden. “Zullen we door de setlist heen lopen?”

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op XLII. (Nog) niet

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    De echte kunstenaars pakken het moment!

Geef een reactie

