WE-300: Ontgroenen

fountain_pen_sDeadline gehaald, voor een keer. Opdracht hier, mijn interpretatie/uitvoering hier:

De vent die naast me zat, de zanger van een Amerikaanse rockband, hield me een opgerold biljet van honderd dollar voor. “Dit is de definitie van wedergeboorte, man.”
Met halfgesloten ogen pakte ik het tot een rietje gerolde bankbiljet aan. “Oké dan. Geef hier die troep.”
De zanger lachte breed.
“En zo groei je op,” zei een ander.
“Nee man. Zo word je opnieuw geboren.”
Gelach.
Ik boog me over de spiegel die als tafelblad diende voor de salontafel en snoof een lijntje op door mijn rechterneusgat. Het irriteerde mijn neus en ik fronste.
“Goed?”
“Smerig.” Ik haalde mijn neus op. De coke verdween naar mijn keel. Het was zurig en de achterkant van mijn tong voelde meteen na de aanraking van het poeder opgezwollen aan.
“Hier.” De zanger wees op het andere lijntje dat op de spiegel lag. “Op één been kun je niet lopen.”
Ik schudde mijn hoofd. “Wat, je wilt nu al een junkie van me maken?”
Een andere stem: “Als het even kan wel.”
Zonder op te kijken snoof ik snel de tweede lijn op door mijn andere neusgat.
Het voelde alsof er een dikke prop snot in mijn neus zat en mijn keel werd steeds dikker; ik was bang dat hij dicht zou gaan zitten.
En opeens was ik alert, wakker, en op een ongelofelijke manier zeker van mezelf. Het was zo plotseling en zo totaal dat ik mezelf ervan moest overtuigen dat ik verder niet was veranderd.
Ik haalde mijn neus weer op en het laatste restje van de achtergebleven coke verdween door mijn verdoofd aanvoelende keel. Toen ik even mijn ogen sloot, drukte iemand iets wat leek op een visitekaartje in mijn hand. “Bel me,” zei hij, al weglopend. Ik keek hem na.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels, Word Exact 300 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op WE-300: Ontgroenen

  1. Marloes zegt:

    Bam! midden in de roos!

  2. Pingback: We gáán naar de Ardénnen!! | Platoonline

  3. Plato zegt:

    Een akelige manier van ontgroenen lijkt me. Als hij ermee doorgaat krijgt ie daarna alle kleuren van de regenboog te zien. Zwart is weliswaar geen kleur maar vermoedelijk zal het de laatste tint in zijn leven zijn. Bam! inderdaad.

  4. Dwarsbongel zegt:

    Ik kan niet beoordelen of dit de zintuiglijke sensaties werkelijkheidsgetrouw weergeeft, omdat ik het nooit geprobeerd heb…😉 Dat laat ik ook maar zo. Het lijkt me wel een goede omschrijving hoe iemand overgehaald wordt om ermee te beginnen. Brrr…

  5. Jokezelf zegt:

    Jakkes, wat een naar verhaal!. Wel goed geschreven trouwens.

Geef een reactie

