XXXVI. Gif

Piano_sZijn mobiel lag voor hem op de piano, het geluid op luidspreker. Uit het apparaat klonk de stem van Rick, die vertelde hoe veel de tournee op zou brengen die hij plande voor Milo en zijn band. De andere leden van zijn band, ook aanwezig in de conference call, waren stil. Milo zelf luisterde met gesloten ogen. In zijn handen hield hij een kop koffie.
“De details bespreken we dan vrijdag verder, hier op mijn kantoor,” sloot Rick zijn betoog af.
“Aah,” hoorde Milo Jesse zeggen, “kan het niet in de kroeg?”
Gegniffel van de anderen.
Het lag op het puntje van Milo’s tong om te zeggen: nee, want voor je het weet kom ik in de verleiding met jullie mee te drinken, jullie weten hoe labiel ik ben. Maar hij proefde het gif dat hij de zin mee had willen geven in zijn mond en zweeg wijselijk.
“Milo?” vroeg Rick.
Milo blies in zijn koffie. Hij haalde diep adem voordat hij reageerde: “Ik had er nog niet echt bij stil gestaan dat we ook zouden kunnen gaan toeren, eigenlijk.”
“Ben je ervoor in?”
“Ja.” Hij had geen idee of hij ervoor in was. Afijn, nu kon hij niet meer terug. “Wel goed om inderdaad even met elkaar aan tafel te gaan over de ins en outs.” Hij nam een slok koffie, een echte deze keer, voelde de warmte zich verspreiden door zijn slokdarm en zijn buik, hoopte dat het gif dat hij nog in zijn mond had zich zou laten wegspoelen.
“Zal ik je komen halen dan vrijdag, Milo?” vroeg Fletcher.
“Nee.” Net te bitter. “Ik weet het in mijn eentje ook vast wel te vinden.” Het speet hem niet dat het cynisme hoorbaar was.
“Is er iets?” vroeg Tom.
“Nee hoor. Tot vrijdag.” Milo drukte de lijn weg.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Schrijfsels en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op XXXVI. Gif

  1. platoonline zegt:

    Milo draagt een flinke lading met zich mee. Dat wordt hier wel heel goed duidelijk gemaakt.

Geef een reactie

