Een jaar later

roosLieve vriend, bijna een jaar geleden alweer dat we definitief afscheid namen. Ik hoef niet eens op de kalender te kijken om te weten dat het zo is. Je komt de laatste dagen steeds op allerlei manieren in mijn leven.

Vorige week schrok ik me nog wild toen ik mijn nieuwe smartphone in gebruik nam. Want al mijn WhatsApp-gesprekken waren natuurlijk verdwenen toen ik van toestel wisselde. En daarmee mijn laatste gesprekken met jou! Gelukkig bleken ze niet echt verdwenen. Georganiseerd als ik ben had ik onze WhatsApp-conversaties van bijna een jaar natuurlijk allang ergens anders opgeslagen. Ik vond ze terug in een speciaal mapje op mijn laptop, netjes in een PDF.

Toen ik ze terug vond moest ik ze uiteraard ook lezen, onze met elkaar uitgewisselde berichtjes. Steeds tussen hoop en vrees. Maar wij allebei altijd optimistisch. In ieder geval in onze gesprekken met elkaar.

Ik moest denken aan die keren dat ik bij je was, dat we cappuccino dronken aan de tafel achter in huis, of een wijntje in de tuin in de zon. En aan die laatste keer, toen je in je bed lag in de woonkamer en me uitgebreid vertelde over welke voorzorgsmaatregelen je allemaal had getroffen voor als het moment daar was. Alles tot in de puntjes geregeld.

Vandaag was ik op zoek in Outlook naar een collega die dezelfde achternaam heeft als jij. En toen zag ik je naam staan. Verwonderlijk, want ze hadden je naam en gegevens netjes weggehaald, toen je definitief niet meer terug zou komen. Ik wist dat je niet meer in onze interne adressenlijst stond en toch zocht ik je nog wel eens op. Alsof ik bevestiging zocht in het feit dat ik je naam niet meer tegen kwam.

Maar daar was je dan ineens weer.

Ik mis je, Wim.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Een jaar later

  1. Plato zegt:

    Ontroerend. Als je zo aan iemand verknocht bent, dan kan het niet anders of hij is nog steeds onzichtbaar bij je.

  2. Marloes zegt:

    Mooi..ook hier slik ik vandaag tranen weg.

Geef een reactie

