XXXI. Spelen

piano-music_sToen Milo zijn naam hoorde voelde hij hoe iemand hem een bemoedigend duwtje gaf en ineens stond hij op het podium, verblind door licht, voor een anonieme massa die naar hem gilde en applaudisseerde.
Hij glimlachte in de richting van de zaal. Vurig hopend dat niemand zag hoe wankel hij op zijn benen stond liep hij naar het midden van het podium toe. Bij de microfoon gekomen drukte hij zijn bovenlip tegen het metaal en hij zei zachtjes: “Dank jullie wel. Dank jullie wel.” Ondertussen denkend: jullie hebben me nog niet horen zingen en spelen. Jullie hebben de nummers nog niet gehoord. Jullie weten niet wie ik ben. Jullie hebben geen idee van mij, geen flauw fucking idee. “Band?” Hij draaide zijn hoofd om naar de zijkant van het podium, waar hij net zelf vandaan was gekomen. “Band, komen jullie ook?” Zodat ik me niet zo alleen voel?
Fletcher kwam als eerste het podium op, daarna Jesse, daarna Tom. Een gitaarroadie sloop achter hen aan naar Milo toe en hing hem de witte Les Paul om. Milo pakte het plectrum die de man hem aanreikte en sloeg kort een E aan.
Was het nou vals?
Milo keek opzij naar Jesse, die hem op zijn beurt ook aankeek.
‘Vals?’ mimede Milo.
Jesse schudde met licht opgetrokken wenkbrauwen zijn hoofd.
Milo keek over zijn schouder, naar Tom achter de drums. Tom stak een duim op.
Shit mijn gitaar is vals en niemand hoort het. En ik ben schor. Wat de hell doe ik hier.
Achter hem hoorde Milo dat Tom aftelde, en ineens speelden ze de intro van zijn nieuwe single, hij zelf ook, en zijn gitaar klonk toch goed, toch? Of niet? Maar hij kon niet meer terug en ineens ging het vanzelf. En het ging geweldig. Zoals Rick had gezegd.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

