XXIV. Moed

vintage piano_sJesse belde terug op het moment dat Milo net op had gehangen zonder de voicemail in te spreken. “Hé,” zei hij luchtig. “Je belde.”
Milo haalde diep adem. “Ja. Hé.” Korte stilte. “Sorry, sorry dat ik zo laat nog bel.”
“Geen probleem.”
“Jesse…” Milo haalde diep adem, en nog eens. Bevochtigde zijn lippen. “Ik ben een enorme eikel geweest. Het spijt me dat, sorry dat, ik vind het echt erg dat…” Verdomme, hij had van tevoren moeten bedenken wat hij moest zeggen. Milo haalde weer diep adem. “Ik weet dat we elkaar al maanden niet meer hebben gezien maar ik heb, ik was, ik zat in een kliniek en, en ik ben clean nu en, en ik wil eigenlijk, ik wil alleen maar…” Hij zuchtte diep, haalde weer diep adem. “Jesse, het spijt me. Het spijt me.”
Jesse zweeg.
Er liepen tranen over Milo’s wangen. Hij was zo blij dat Jesse hem niet kon zien. “Ik wil, ik heb, ik kan…” Hij veegde in zijn ogen. “Het spijt me zo en ik wil zo graag…”
“Is dat Milo?” hoorde hij Tom op de achtergrond vragen. En meteen daarop: “Opgerot Morris, we moeten drinken!”
Jesse zei iets tegen Tom wat Milo niet kon verstaan. Toen: “Luister, ik kan nu niet praten. Zal ik morgen naar je toe komen?”
Milo snikte tot zijn spijt hoorbaar. “Is goed.”
“Zo tegen de middag.”
“Is goed,” zei Milo nog eens.
“Schiet op Jay!” schreeuwde Tom op de achtergrond.
Jesse deed net of hij Tom niet gehoord had. “Ik zie je morgen.”
“Ja.”
“Moedig van je dat je me hebt gebeld.”
Milo voelde zich helemaal niet moedig. “Thanks.”
“Jij bedankt. Tot morgen.”
Milo zei niets meer. Hij hoorde Tom nog eens, die op normale toon zei: “Dat hij contact opneemt na zo…” En toen de bezettoon.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

