XVII. Koffie

Piano_sToen Milo gedoucht en in schone kleren beneden kwam, was Laura in de keuken. Ze stond bij de achterdeur de tuin in te kijken terwijl ze een gesprek met iemand voerde aan de telefoon en draaide zich om op het moment dat Milo “hoi” zei.
“Ik moet ophangen,” zei ze in haar gsm. “Ik bel je straks terug, oké?” Daarna drukte ze de verbinding weg.
“Wie was dat?”
“Wil je koffie?”
“Ja, lekker.” Milo ging aan zijn keukentafel zitten en bedacht dat hij nog nooit koffie had gezet in zijn eigen keuken. Hij wist niet hoe hij koffie moest zetten. Op dit moment kon hij zich niet eens herinneren of hij wel een koffieautomaat had. Afijn, wel dus, Laura had koffiegezet en ze was vast niet even naar buiten gerend om een apparaat aan te schaffen.
Laura bestudeerde hem. “Je moet naar de kapper.”
Hij sloot zijn ogen. Wenste dat hij een joint had. Of coke. Of eigenlijk beide. “Heb je,” hij kuchte. Met een vastere stem: “Heb je een peuk voor me?”
“Ik ben gestopt, weet je nog? Heb je zelf ergens sigaretten liggen?”
Milo perste zijn lippen op elkaar. Hij voelde Laura’s hand op zijn schouder, troostend.
“Ik ga wel even kijken voor je,” zei ze. Ze drukte een zoen op zijn kruin. Even later kwam ze terug met een aangebroken pakje Marlboro en een benzineaansteker. Ze stak een sigaret aan, nam zelf een flinke haal en gaf hem aan Milo.
Milo rookte in stilte.
Uiteindelijk ging Laura tegenover hem aan de tafel zitten. “Ik maak me zorgen om je, Milo.”
Hij snoof soort van beledigd. “Jij en de rest van de wereld.”
“Eet je wel goed?”
“Ja, mam.”
Ze reageerde niet. Uiteindelijk zei ze: “We gaan straks naar de kapper met je. Ik kan het niet aanzien.”

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op XVII. Koffie

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Moeders blijven zorgen!

Geef een reactie

