XV. Hulpvraag

pianokeysOp het politiebureau zat hij op een krukje, knieën tegen elkaar geklemd, armen tegen zijn buik, zijn kleren vies van het liggen op straat, zijn wangen smerig van de uitgelopen en uitgesmeerde mascara. De brug van zijn neus was paars en hij had een grote bloeduitstorting van dezelfde kleur op zijn linkerjukbeen. Er waren nog resten bloed op zijn bovenlip en kin. Milo had zijn hoofd gebogen en zijn ogen gesloten. Iemand had zijn warrige haar met een elastiekje in een staart bij elkaar gebonden in zijn hals. Hij leek nog veel dunner en veel jonger dan hij al was. En hij was absoluut onherkenbaar als popster die hij min of meer tegen wil en dank was geworden.
“Hier,” zei een agent tegen hem, hem de hoorn van een vaste telefoon onder zijn gezicht houdend. “Je mag iemand bellen.”
Milo deed zijn ogen een stukje open. Zonder naar de agent te kijken pakte hij de hoorn aan. Hij zag dat het bijbehorende toestel op de rand van het bureau naast hem werd gezet en wachtte tot de agent weer in zijn bureaustoel was gaan zitten voordat hij aarzelend een nummer intoetste.
“Hallo?”
“Lau?”
Het was even stil aan de andere kant van de lijn. Toen: “Milo?”
Op het moment dat Laura zijn naam zei begonnen er weer tranen uit zijn ogen te lopen. Hij deed zich niet eens meer moeite ze te verbergen. “Lau…” Zijn stem raspte. “Kun je me komen halen?”
“Wat… Waar ben je dan?”
“Op het politiebureau. Ze hebben me opgepakt.” Hij snikte. “Ik ben beroofd. Ik kan mijn huis niet in. En toen hebben ze me opgepakt.”
“Wat? Wat is er gebeurd?”
“Ze hebben me opgepakt,” huilde Milo zachtjes. Zijn stem was van een rasp naar een fluistering gegaan. “Help me alsjeblieft… kom me alsjeblieft halen.”

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

