WE-300: Gezondheid

fountain_pen_sOpdracht: hier. Mijn interpretatie: hieronder!

Tussen de commercials voor anti-rookpleisters, sportscholen en afslankproducten hoor ik aan het begin van elk jaar steeds vaker spotjes voor datingsites. Reclamemakers gokken er blijkbaar op dat mensen naast ‘stoppen met roken’, ‘meer bewegen’ en ‘afvallen’ ook ‘een partner’ op hun lijstje met goede voornemens hebben staan.
Met een partner ben je thuis. Samen met een partner sta je er niet alleen voor. Met een partner denk je na over de toekomst, over kinderen, over hoe je samen verder gaat. Met een partner, kan ik me zo voorstellen, voelt het leven niet eenzaam en ziet morgen er niet zo groot en bedreigend uit, omdat je er samen naartoe gaat, en niet alleen.
Een vriend vertelde me eerder deze week dat een kennis van hem op een feestje een hele avond had zitten zaniken op haar partner. Waarom? Omdat hij sinds ze samen waren gaan wonen ‘niets meer deed’. Ze had het niet eens over het huishouden. Maar over dingetjes die hij wel deed toen het nog niet vast stond of ze samen verder zouden gaan. Samen uit eten, bloemen op tafel, handjes vasthouden in de bioscoop, knuffelen bij de voordeur, lieve dingen fluisteren voor het slapen gaan. Ze waren samen gaan wonen en van de ene op de andere dag zat hij ineens alleen maar op de bank. “Ik ben binnen. Ik heb een partner.” Zo kan het ook gaan natuurlijk.
Ik heb geen partner. En ik hoef er niet eens hard of diep over na te denken: ik wil er ook nog geen. Mijn leven is op dit moment compleet genoeg. Zo meteen ga ik naar mijn huisje, waar ik alleen woon met mijn lieve kater Daley. En daar schenk ik een lekker glaasje wijn in voor mezelf. Op 2016. Op mijn leven. En op dat van jou.
Proost!

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Schrijfsels, Word Exact 300. Bookmark de permalink .

12 reacties op WE-300: Gezondheid

  1. Mack zegt:

    Proost. Veel geluk. Als je tevreden bent, is het goed.

  2. Pingback: Teken van leven of toch maar gewoon een WE-300 | Platoonline

  3. Plato zegt:

    Een heel duidelijke WE met een heel persoonlijke slotconclusie. Wie zal die keuze niet respecteren? Het leuke is dat het woordje ‘nog’ er staat. Dat zal heel veel harten wel een slagje doen overslaan. Jackles wil nu nog alleen, maar helemaal onbereikbaar is ze toch niet. Als we nu gewoon een prachtige bos rozen bij de voordeur leggen met een lief opschriftje? Of we bezorgen haar een mooie bioscoopbon die geldig is tot, laten we zeggen, 2019? Zou ze dan al willen? Ik zie ze vertwijfeld door hun haren strijken. Laten we merken dat haar lief vinden en dat we bereid zijn te wachten tot we 100 gram wegen. Of doen we flink stoïcijns en verstoppen onze smachtende blikken achter de krant. Maar ondertussen hopen ze op een wonder of wachten ze vol ongeduld tot je in het water valt of wordt aangevallen door een onverlaat zodat ze je kunnen redden. Ze denken stil aan de aanschaf van een wit paard (met tweede dekje). Ondertussen zweten ze hun horloges van de polsen af en fluisteren stil in de wind: ‘Jack-les, Jackelssss.’
    Het kan ook zijn dat ze stiekem blogjes schrijven onder pseudoniem om hun frustraties te kanaliseren.
    Ach Jackles, het is zo’n mooie, bij je passende, openhartige, warme WE. Maar weet jij wel wat je hebt uitgericht met dat woordje NOG?

    Het komt me voor dat deze reactie wat lang is. Sorry, maar het was sterker dan ik🙂
    Plaat.

    • Jackles zegt:

      Hier ga ik een beetje van blozen, Plato…!

      • Plato zegt:

        Da’s goed voor de doorbloeding, Jackles. Kijk je wel goed uit het raam om te zien of er in portieken jongemannen verdekt staan opgesteld om een glimp van je op te vangen. Zogenaamd schuilen ze voor de regen. Maar dat is schijn. Het moeten er veel zijn want, verdorie, die kerels hebben toch wel oogjes en hersentjes?
        Ga maar eens voor het raam staan daar in T, en schudt je haren, dan voel je de aarde beven. Als dat zo is, dan gaarne hier een blogje over🙂

        Dikke knuffel van mij.

        Plaat

  4. Ferrara zegt:

    Ik weet niet waar ik het meest plezier aan had bij het lezen. Jouw interpretatie van gezondheid, die ik overigens heeeeel goed begrijp, of het antwoord van Plato wat ik ook super vind. Op zich bijna een WE.
    Uit ervaring weet ik dat alles zo zijn charme heeft. Ik trouwde op mijn 38e, pfff wat een stap, maar het heeft prima uitgepakt. Zo te lezen red jij je prima. Proost dan maar!

  5. ria zegt:

    Zowel jou WE als Plato’s reacties voelen als een warme deken
    Vanavond proost ik op jou
    Groetjes, Ria

  6. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ja, ja,
    Totdat er iets van een Hulk langs uw ramen schrijdt
    Die uwe hart verblijdt
    Heb dan geen spijt, naar het oude leven
    Maar ga het nieuwe beleven

  7. Alie zegt:

    Ik zou niet zonder Eisso kunnen. Maar ik weet dan ook niet hoe het leven zonder partner is. Het maakt ook niet uit, zolang je je er maar goed onder voelt.
    Leuke WE.
    Liefs,
    Alie

  8. Marja zegt:

    Heerlijk om te lezen. Proost!

  9. Mooi geschreven een Partner is meer dan… of juist minder dan… Hoofdzaak is dat ieder alleen of samen zich gelukkig voelt en zoals ik lees ben jij gelukkig en daar proost ik op.

Geef een reactie

