Weg

roosGoh, lieve vriend. Het jaar zit er bijna op. Een bijzonder jaar. Een jaar vol veranderingen. Het jaar waarin we afscheid hebben genomen.

December is de maand waarin ik altijd terug kijkt op het afgelopen jaar. Waarin ik opruim wat niet meer hoeft te blijven. In dat kader loop ik aan het einde van elk jaar door de mappen op ‘onze’ afdelingsschijf heen, op het werk, om dingen weg te gooien die niet meer relevant zijn. De jaarlijkse opschoonactie. Daar begon ik zojuist aan. En toen kwam ik natuurlijk al jouw documenten tegen. Werkgerelateerd, maar ook persoonlijk.

En toen namen we nog een keer afscheid. De map met jouw naam erop staat er nu niet meer. Eigenlijk kon ik het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om hem definitief leeg te maken en te verwijderen, maar om nu alle dingen die jij in die map had gezet te bewaren, dat is ook weer zowat. Als jij naast me had gezeten, dan weet ik zeker dat je zou hebben gezegd: “Och, Jacq. Gooi weg. Wat moet je ermee? Het doet er niet meer toe.” Sterker, ik hoor het je zeggen.

Inmiddels heb ik een andere collega waar ik ‘onze’ werkzaamheden mee afstem, en waar ik heel erg blij mee ben. Maar soms vraag ik het ook nog wel eens aan jou als ik het niet weet. Ik denk ook dat je nog wel eens komt kijken. Maar niet meer zo vaak als toen je net was overleden. Je raakt natuurlijk los van de dingen, als je er niet meer bent. Dat begrijp ik ook.

Je telefoonnummers staan nog in mijn smartphone, zakelijk en privé. En onze laatste WhatsApp-gesprekken staan er ook nog. Voorlopig kan ik daar nog geen afscheid van nemen. Afijn. Dan laat ik dat maar gewoon even zo.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Bericht, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Weg

  1. Marloes zegt:

    Mooi, dat had ik met de appjes van mijn overleden vriendin. Na de zoveelste smartphone wissel heb ik ze uiteindelijk moeten laten gaan…

  2. Corine zegt:

    Wat een gemis, vaak denk ik nog terug aan de leuke gesprekken en samenwerking. En ja, ook ik laat zijn gegevens in mijn telefoon staan. Als ik zijn naam tijdens het scrollen dan weer tegenkom ben ik weer even bij hem.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik kan mij hier alles bij voorstellen
    Vooral dit jaar

Geef een reactie

