Vrijgezel

vrijgezelVolgens psychiater Bram Bakker is er ‘iets mis’ met onze premier, Mark Rutte. Maar niet omdat zijn politieke agenda verrot is, of omdat hij maar weigert echt zijn tanden te laten zien in (inter)nationale kwesties. Nee, er is iets mis met Mark omdat hij vrijgezel is.

Dat was in ieder geval Bakkers conclusie in een interview dat alweer een hele tijd geleden in het Algemeen Dagblad stond. De redenen dat er ‘iets mis’ is met Mark zijn volgens Bakker dat hij te succesvol, te slim en niet lelijk genoeg is om géén relatie te hebben.

Hm, dacht ik. Want Mark en ik zijn leeftijdsgenoten en hé, ik heb ook geen relatie – en verder betitel ik mezelf als behoorlijk succesvol, ben ik behoorlijk slim en ik vind mezelf niet heel lelijk. Als er iets mis is met onze premier omdat hij geen relatie heeft, is er dan ook niet is mis met mij?

Oh damn.

De vraag die Bakker tijdens het interview bij afwezigheid stelt aan Mark Rutte, is een vraag die hij ook aan mij zou kunnen stellen: “Waarom mis jij een groot deel van het leven dat andere mensen leiden?”

Beste meneer Bakker. Er is denk ik iets mis met u. U mag psychiater zijn, maar uiteindelijk geldt voor u wat voor ons stervelingen allemaal geldt: N=1. De enige waar u met zekerheid iets over kunt en mag zeggen, bent u zelf. Wat alle andere redelijk normale mensen van hun leven maken, en of er om die reden iets mis met hen is, dat is aan hen, en niet aan u.

Ik verkeer politiek gezien gewoonlijk aan de andere kant van het spectrum, maar volgens mij is er niets mis met onze premier. Aan de andere kant, joh Mark, dan is er wat mis met ons. Wat dan nog!

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Inspiratie, Media, Persoonlijk, Politiek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Vrijgezel

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ha, ha, leer mij iets over psiegen?

  2. Mack zegt:

    Laatst een heel interview op de radio gehoord met hem. Ging over zelfdoding. Ik leef gelukkig nog.

Geef een reactie

