II. Gebroken

hands“Maar je kunt nog wel zingen,” zei Laura.
Milo stond uit het raam te kijken met zijn rug naar de drie vrienden toe die bij hem op bezoek waren, en legde met een harde, sarcastische lach zijn hoofd in zijn hals. “Ja, dat wel,” zei hij hoofdschuddend, alsof ze iets ongelofelijk doms had gezegd.
“Milo,” zei Tom.
Milo deed zijn ogen dicht en boog zijn hoofd. Er welden alweer tranen op in zijn ogen en hij besefte dat hij moe was van het janken en dat hij wilde ophouden, maar geen idee had hoe. “Sorry.”
“Is niet erg,” zei Laura. “Je voelt je ellendig. Ik snap het wel.”
De tranen kropen tussen zijn wimpers door.
Het was een hele tijd stil in de kamer.
Uiteindelijk zei Milo zachtjes: “Ik weet het gewoon niet meer.” Hij snikte en dat speet hem enorm.
Eén van de drie legde een hand op zijn schouder, en Milo kromp ineen onder de aanraking. “Ga nou maar weg,” zei hij. “Alsjeblieft.”
“Nee,” zei Jesse, die zijn hand op Milo’s schouder had gelegd, resoluut. “Ik laat me niet weer wegjagen door je. Als je emotioneel wordt moeten we maar vertrekken. Nou, fuck that. Ik blijf hier.”
Milo kneep zijn ogen dicht, maar barstte toch in tranen uit. “Ik ben niet zielig,” piepte hij uiteindelijk.
“Ik vind je ook niet zielig,” zei Jesse terug. “Ik baal gewoon godverdomme net zo hard als jij. Je bent de beste jazzpianist waar ik ooit mee heb gespeeld en ik heb op een verschrikkelijke manier de pleuris in dat je misschien niet meer kunt spelen.”
Laura kwam naast Milo zitten en sloeg ook een arm om hem heen. Ze zei niets.
Milo huilde en huilde. “Ik kan niet ophouden,” snikte hij na een hele tijd, “verdomme.”
Zijn vrienden antwoordden alle drie niet.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Milo Morris, Random writings, Schrijfsels en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

