Sterrenstof

Het is over. De laatste akkoorden rollen nog uit de speakers maar voor mij is het al voorbij. Ik loop het podium af, ren door de gang naar achteren, door nog een gang en laat me in mijn kleedkamer in een stoel vallen. Ik geloof dat er in de verte applaus klinkt, maar het dringt niet tot me door.
Ik ben helemaal leeg. Helemaal kapot.
Het blijft stil om me heen.
Misschien hebben ze het eindelijk begrepen, dat ik alleen wil zijn na een show.
Ik kijk naar mijn eigen ogen in de spiegel tegenover me, naar de uitgelopen mascara, de vlekken lippenstift en oogpotlood op mijn wangen. Ik kijk of ik kan zien wat ze mooi vinden, en sexy. Ik kijk of ik kan zien naar wie ze komen kijken, en waarom.
Ik heb geen idee.
Omdat ik het gevoel heb dat ik in een lachspiegel zit te kijken die steeds verder krom trekt met elke seconde die verstrijkt doe ik mijn ogen dicht.
Mijn oren piepen.
“Je was vet vanavond,” roept iemand enthousiast door de deur van de kleedkamer.
Ik bal mijn vuisten. Schreeuw: “Donder op!” Spring op, smijt de deur dicht met een klap die de spiegel laat trillen. Op de tafel voor de spiegel vallen dingen om. Ik grijp iets, zomaar iets, iets kleins en handzaams, het voelt als mascara of lipstick, en keil het tegen de spiegel aan.
Het splinteren van het glas klinkt ver weg.
Ik kijk naar de scherven en moet ineens huilen.
kleedkamer

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Random writings, Schrijfsels. Bookmark de permalink .

5 reacties op Sterrenstof

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Prachtige reactie
    Met mooi voorspel

    Ik wens je en alles wat je Lief is een gezond, prachtig en gezellig nieuwjaar toe.

  2. Mrs. T. zegt:

    De prijs van de roem. Wat een drama nietwaar? Waarschijnlijk eerst alles op alles gezet om daar te komen en dan …

  3. djberend2013 zegt:

    Hoe de buitenkant van de binnenkant kan verschillen.

  4. Plato zegt:

    Misschien moet ze eens een heel wrede show maken en zorgen dat haar binnenkant naar buiten komt. Maakt een stuk minder populair maar dan is ze in elk geval een integere artiest.
    Een gitaar aan stukken slaan gaat er ook altijd wel lekker in.

    En zeg nou zelf: hoe lang is roem?

Geef een reactie

