Reputatiekwestie

Er komt een klacht binnen bij een bedrijf, een klacht die zomaar kan leiden tot een reputatiekwestie. De woordvoerder of reputatiemanager van het bedrijf buigt zich daar vervolgens over, om de klager van een duidelijk, juist en degelijk antwoord te voorzien. En soms komt zo’n woordvoerder of reputatiemanager tot de ontdekking dat er een gaatje zit in het beleid.

Het liefst zou ik in een dergelijk geval naar de klagende of eisende partij gaan en zeggen: “Sorry. Er zit een gaatje in ons beleid.”

Helaas zijn de meeste CEO’s en Raden van Bestuur zijn voor dit soort openheid nog helemaal niet klaar.

Advertenties

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s