Zinnen

Veel mensen zullen verhalen schrijven die de rest van de wereld nooit zullen zien. Zo ook ik. Dat is geen drama natuurlijk. Maar soms zitten er in die verhalen zulke mooie zinnen dat je zou willen dat je de rest van de wereld de mogelijkheid zou kunnen geven het verhaal wel te lezen. Zinnen die alles opsommen. Mooie, grappige of totaal vernietigende zinnen.

Een dergelijke zin schreef ik zojuist op. Zonder context zegt hij niets, en is hij voor sommigen denk ik te dramatisch om überhaupt een indruk achter te laten. Maar ik vermeld hem hier toch. Want mij verscheurde hij op het moment dat ik hem op had geschreven. Zie het maar als een soort van gedicht. Dit is hem:

Hij huilde omdat hij zichzelf de liefde en zorg niet waard vond, en hij huilde van pijn, en zachte handen depten zijn tranen met warme doeken waardoor hij nog meer moest huilen totdat zijn uitgeputte geest uiteindelijk wegzakte in een heerlijk, donker niets.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Zinnen

  1. beauninoblog zegt:

    Wat een mooie! Je komt met wat je schrijft vaak heel dicht bij me. Ik vind dat iedereen jouw verhalen zou mogen lezen, je hebt zoveel talent. Zelf schreef ik ooit (21 jaar geleden al weer!) een gedicht waar ik zelf van brak. Heftig.

  2. djberend2013 zegt:

    Mooi hoor. Zelfs zonder context.

  3. De context is er wel. Met een beetje fantasie heb je hem al en dat maakt deze zinnen nog veel aangrijpender. Juist omdat je het niet benoemde is er een context. Mooi!

  4. platoonline zegt:

    Het bijzondere van deze enkele zin is de ruimte voor interpretatie. De diepe droefheid van iemand die ooit tot de grond werd afgebroken? De verpleegde die terugkeek op een zijns inziens mislukt leven? De hij die misschien wel een zij was? Het verlossende zalig niet-zijn. Woorden om bij weg te peinzen.

Geef een reactie

