WE-300: Verhalen

Laat ik mijn interpretatie van de schrijfopdracht bij Plato voor de afwisseling eens voor de gestelde uiterste datum (24 november) posten…

De manier waarop hij zijn wenkbrauwen optrekt wanneer hij een anekdote vertelt.
Zijn serieuze blik wanneer hij probeert een leugen te verbergen.
De denkrimpel tussen zijn wenkbrauwen.
Hoe hij zijn lippen tuit op het moment dat hij het ergens niet mee eens is.
De manier waarop zijn schouders zijn shirt dragen.
Zijn mooi verzorgde handen.
Dat zijn rechtermondhoek altijd verder omhoog gaat dan zijn linker wanneer hij lacht.
De lachrimpels rond zijn prachtige mond en zijn ogen.
De kuiltjes in zijn wangen.
Hoe hij zijn hoofd onbewust voorover buigt na een teleurstelling. En hoe hij zijn lippen dan op elkaar klemt.
De pigmentvlek op één van zijn jukbeenderen.
Zijn donkere haar.
Zijn koffiekleurige ogen.
Het feit dat hij getrouwd is, maar geen trouwring draagt.
Dat het enige sieraad dat hij draagt een horloge is.
Hoe vriendelijk hij kan zijn, en hoe onverzettelijk.
Het feit dat hij geen tatoeages heeft.
Hoe ontzettend serieus hij kan kijken als hij denkt dat niemand hem ziet.
De rimpels in zijn voorhoofd.
Het feit dat hij geen enkele emotie verborgen kan houden, hoe hard hij het ook probeert.
Hoe zijn heupen eruit zien in zijn spijkerbroek.
Het feit dat hij zich er bijna altijd van bewust is of zijn haar goed zit.
Zijn verongelijkte blik wanneer hij vindt dat hem onrecht is aangedaan.
Hoe hij zijn handen in zijn zij zet wanneer hij wacht.
Zijn immens vierkante kaaklijn.
De manier waarop hij met kinderen omgaat.
Zijn toewijding.
Zijn heerlijke lippen.
Hoe geweldig hij eruit ziet in een smoking.
Hoe hij een kushand werpt.
Hoe hij knipoogt.
Zijn gezicht al hij trots is.
Dat hij steeds aantrekkelijker wordt naarmate hij ouder wordt.
Zijn enorm mannelijke uitstraling.
De manier waarop hij zich kan verliezen in het moment.
Het feit dat hij niet bang is om te huilen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Schrijfsels, Word Exact 300. Bookmark de permalink .

21 reacties op WE-300: Verhalen

  1. Pingback: WE-300: November 2013 | Platoonline

  2. platoonline zegt:

    Je bent op tijd en niet alleen dat, je bent hier meesterlijk in de typering. Al lezende kwam er een soort George Clooney voor mijn geestesoog die dapper van zijn kopje koffie dronk terwijl hij onderwijl naar jou keek, een vriendelijke, halfkwetsbare denkrimpel boven zijn wenkbrauwen plooide terwijl zijn rechtermondhoek zich zorgvuldig in een iets verder lachje plooide dan zijn linker en…nou ja, laten we zeggen, ik groeide mee met de opgebouwde ideale Jacklesman.
    Sterk geschreven Jackles. Mijn complimenten.

  3. Corline zegt:

    Wat een scherpe, liefdevolle observatie. Of was het een wensdroom? Goed geschreven, mooi om te lezen.

  4. Melody zegt:

    mooi mooi mooi……… als iemand dit over haar/zijn partner schrijft dan zijn beiden te benijden πŸ˜‰
    En mocht het een droomwens zijn, dan hoop ik heel intens dat het voor de dromer in kwestie heel snel realiteit wordt.

  5. Het kon zomaar zijn dat iemand op afstand de ander ervoor aanbid een stil verlangen….of toch de Man van haar leven….heel aantrekkelijk geschreven !

  6. Mrs. T. zegt:

    Oh, die wil ik! πŸ˜‰

  7. Hij klinkt als een spannende man maar ja, dat weten we natuurlijk niet zeker. Hij zou ook de pompbediende kunnen zijn die geen voortanden meer heeft bijvoorbeeld en dan krijg je er opeens toch een ander beeld bij πŸ˜€ (Niet dat er ook maar iets mis met pompbediendes is, dat bedoel ik niet!).
    Maar als hij al zijn tanden nog heeft en hij is de man waarvan ik denk dat je die bedoelt, dan is het een mooie, liefdevolle en gepassioneerde WE en ik hoop dat de vrouw die op deze manier naar hem kijkt nog heel lang zo naar hem mag kijken!

  8. Marja zegt:

    Wat heb je hier een heerlijke man getypeerd.

  9. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Jackles………………………ben spontaan verliefd op je geworden na deze WE.

    Hoe kun je schrijven, `de manier waarop zijn schouders zijn shirt dragen`.
    Zo enorm onovertroffen mooi!

  10. Jackles zegt:

    Dank jullie allemaal voor de mooie reacties… Ik bloos een beetje!

  11. Petra zegt:

    Vorige week was ik bij Madame Tussaud en heb even naast George Clooney gezeten πŸ™‚
    Volgens mij gaat deze WE over HEM!
    Nu heb ik nog meer zin in hem haha.

  12. Dwarsbongel zegt:

    Ik zie gewoonlijk mannen gewoon als mannen, maar hiermee heb je een beeld opgeroepen en dacht ik even, parallel, aan een opgefriste, heel oude herinnering aan een paar beelden uit de speels-romantische film “Come September”, die ik omstreeks 1962 gezien moet hebben. Ik weet verder alleen de titel van de film nog, en met wie ik toen in de bioscoop was…

  13. gewoonanneke zegt:

    Je beschrijft iemand alsof je hem heel goed kent, oke zo iemand zou iedere vrouw wel willen kennen haha. Heel goed gedaan. Bestaat ie ook ?

  14. hanscke zegt:

    De ideale man. Maar ik houd wel van een klein deukje en blutsje. Dat maakt de mens interessanter. Hij heeft fan geleefd

Geef een reactie

