WE-300: Jagen

Vind het geloof ik niet mijn beste probeersel. Maar hij moest eruit denk ik, want hij stond zwart op wit voor ik het besefte. Misschien schrijf ik er nog wel één met hetzelfde thema, als het morgen echt tegen blijkt te vallen. Maar voor nu is dit mijn bijdrage aan de actuele Word Exact 300-opdracht van Plato.

“O god,” zei hij, terwijl zijn ogen haar volgden toen ze langs hem heen liep. “Ik ben verliefd op haar.”
De vriend waarmee hij aan de bar stond keek hem aan. Hij keek niet terug. Het interesseerde hem niet wat iemand anders vond. Hij voelde iets wat hij nog nooit had gevoeld.
‘Verliefd worden’ was iets wat anderen overkwam, of sterker, iets wat alleen voor kwam in wittehoezenfilms, romantische komedies met Hugh Grant en Julia Roberts. Iets wat ooit aan de geest van een fantasierijke schrijver was ontsproten. Iets wat niet bestond. Iets waarvan hij zich in zijn leven nog nooit had kunnen voorstellen dat het echt zou kunnen zijn.
En toen stond die vrouw ineens voor hem. Hij had haar niet eerder gezien, maar hij kon niet anders dan naar haar kijken. Ze merkte het, had hem heel even aangekeken en hem een glimlach geschonken. En hij wist dat hij haar nooit meer zou kunnen vergeten. Hij wist dat hij alles en iedereen zou verlaten voor deze vrouw.
Ze zat aan een tafeltje met een man die veel jonger was dan zij en hij had naar haar stem geluisterd terwijl ze tegen hem praatte. Niet dat hij er ook maar een woord van had verstaan. Maar de klank van haar stem alleen was voldoende.
“Je bent dronken,” zei de vriend naast hem aan de bar. Toen hij niet reageerde tikte hij hem onzacht tegen zijn bovenarm. “Hé. Ik zei dat je dronken bent.”
Hij keek opzij. Op één of andere manier leek alles anders. Anders dan ooit. “Nee,” zei hij terug. En hij luisterde niet naar wat er verder werd gezegd. Want ze was het meest bijzondere wezen dat hij ooit had gezien. Hij kon niet verder zonder haar. Het maakte niet uit of hij het wilde of niet.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Schrijfsels, Word Exact 300. Bookmark de permalink .

17 reacties op WE-300: Jagen

  1. Pingback: Alweer een nieuwe WE-300 | Platoonline

  2. platoonline zegt:

    Beetje laat de link geplaatst want ik reisde van Hasselt naar Zaanstreek.
    Je kan wel merken dat hij helemaal vol van haar is want hoort, ziet en spreekt over niets anders. Dat wordt nog wat met hem. Die enkele glimlach kan nog van alles betekenen maar voorlopig houd ik het er op dat hij gekker is van haar dan zij van hem. Tja, en dan moet je toch maar doorleven. Volgende cafe, nieuwe kansen dan maar?

    Wat vond je niet goed aan je stukje?

    • Jackles zegt:

      Er zit, als ik er zo over nadenk, een bepaalde kwestbaarheid van mezelf in dit stuk. Dat laten zien is best eng. Ik denk dat ik dat gisteravond, toen ik het postte, wel voelde, maar er niet het goeie label voor had. En het dus niet zo goed vond, terwijl ik alleen maar iets laat zien waar zowel mijn grootste angst als mijn grootste verlangen in ligt.

  3. hartelijkehothulk zegt:

    Je schrijft de WE vloeiend.
    Het gaat van kabbelen naar een woeste stroom.
    De jacht is begonnen, de prooi zit aan tafel!

  4. Verliefd zijn is mooi nu moet hij haar nog zien te vangen zijn goddelijke prooi.
    Mooie WE

  5. Waar het hart van vol is, loopt de fantasie van over… Je bent veel te streng voor jezelf, je hebt een prima WE geschreven! Je verhaal begint bescheiden en begint steeds meer te knetteren naar het einde toe.
    Ik heb je toegevoegd aan mijn blogroll. Als je het niet prettig vindt, wil je het me dan laten weten?
    Fijne zondag,
    liefs Kakel

  6. ram1955 zegt:

    Spannend. Ik wil graag een vervolg.

  7. Trees zegt:

    Ik vind het een goed geschreven verhaal! Liefde op het eerste gezicht… ja hoor, het bestaat echt!

  8. HansDeZwans zegt:

    Kun je me de naam van dat café eens doorsturen, dan ga ik daar ook aan de toog hangen en wachten tot ze langs komt. 🙂

  9. Mrs. T. zegt:

    Zo die is wel heel zeker van zijn zaak. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als ze niet thuis geeft.

  10. ……..op zich natuurlijk een prachtige ervaring zolang het maar niet leidt naar een obsessief stalkgedrag.

    Mooi geschreven we!

  11. beauninoblog zegt:

    Wat een goed verhaal weer. Kwam via de we 300 hier terecht. Als je het leuk vindt heb je er een volger bij Groet, Narda

Geef een reactie

