Fileflirt

Op weg van Zeist naar Utrecht stond ik vanmiddag vast op de A28, net voordat de echte files op gang zouden komen. Voor mij in de rij voor toegang tot de A27 stond een zilvergrijs busje, dat op een gegeven moment wisselde naar de linkerrijstrook. Waarna ik het rechts passeerde.

"Van rijstrook wisselen in een file levert nix op, sukkel," zei ik hardop. Op dat moment claxonneerde de bestuurder van het busje. Ik was even bang dat hij kon liplezen, maar toen ik opzij keek zag ik een tweetal heren (één achterin, één in de bijrijdersstoel) naar me zwaaien terwijl ik ze voorbij kroop.

Een aantal tientallen meters verderop stonden we weer naast elkaar. De heer in de bijrijdersstoel, evenals de jongeman die achter hem zat geen onknap exemplaar, gebaarde dat ik mijn raampje omlaag moest draaien.

"Heb je je gsm bij de hand?" vroeg hij toen we elkaar konden verstaan. "Ja? Typ in: 06 24…" En hij gaf me zijn telefoonnummer. Om me daarna te smeken hem te bellen. Hij wierp me een luchtkus toe terwijl het busje weer optrok en me voorbij reed.

Even later reden zij de afslag richting Rotterdam en Den Haag op, terwijl ik de A27 vervolgde naar Gorinchem en Breda. Nee, ik belde hem niet. Maar leuk was het wel. Bijna 40 en blijkbaar toch nog wel aantrekkelijk. Die grijns gaat er tot ik mijn bed op zoek in ieder geval niet meer vanaf.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

