Niet aardig

Vandaag kreeg ik een afrekening van mijn ziektekostenverzekeraar waar een consult op stond afgerekend met mijn oude tandarts. De tandarts waar ik bij weg ben gegaan omdat ze mij verkeerd heeft geadviseerd en waar de mondhygiëniste mij verkeerd heeft behandeld. Daardoor ben ik vorige maand een volledig gezonde kies kwijtgeraakt; een zaak van een verwaarloosde parodontitis die vrolijk (waarschijnlijk jarenlang) zijn gang heeft kunnen gaan, terwijl ik elk half jaar netjes naar tandarts én mondhygiëniste ging.

Ik heb een andere tandarts ingeschakeld en ben vervolgens even langs toen nog mijn eigen tandarts gegaan om aan te geven dat ik over zou stappen naar die andere praktijk (waar ik me veel serieuzer genomen voel en waar ik geweldig ben geholpen). En voor dat gesprekje heeft die dame me een consult in rekening gebracht.

Daar ben ik boos over. Niet vanwege het geld, echt niet. Maar ik ben even bij haar langs ben gegaan om haar persoonlijk (en ook nog in een zeer prettig gesprek!) te laten weten dat ik weg zou gaan, en als dank voor mijn uitleg en toelichting moet ik een consult betalen! Het was geen consult, mevrouw Schrauwen – het was een exitgesprek.

Had ik maar gebeld, dan had ik alleen de telefoonkosten maar hoeven betalen. Nee, ik wil het netjes doen. En krijg daar vervolgens letterlijk de rekening voor. Dat vind ik eerlijk gezegd  helemaal niet aardig.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

