Geen oorlog

"It's not war, just the end of love."

Dat is wat ik tegen je wilde zeggen. Je kletst uit je nek met je oorlog – je hebt geen idee wat het is.

Wat, je bedoelt jouw gevecht voor jezelf? Voor je echtheid? Voor je eigenheid? Is dat de oorlog die je zo vaak aan moet halen dat het inmiddels stomvervelend is geworden?

Ik heb nieuws voor je, mijn lief. Als je al een oorlog vocht voor je echtheid en je eigenheid, dan heb je die tragisch verloren. Nog niet eens zo lang geleden. Maar verloren heb je hem wel.

Je gooit met holle frasen. Maar het is geen oorlog. Niet voor jou, en zeker niet voor mij. Het is geen oorlog – het is alleen het einde van de liefde.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Geen oorlog

  1. Op de valreep geschreven, en dan met zo,n we300 komen.
    dan heb je wel wat schrijverstalent in dat lichaam van je zitten.
    Een groot probleem ontdekt begrijp ik, maar maak je het niet moeilijker als dat het is?

    Laat dat “gewoon” achterwege en volg je eigen lijn.
    Groetjes

  2. Plato zegt:

    Aiaiai, daar heb je een massaal probleem beschreven. Er zijn nogal wat overtollige kilo’s en te korte armpjes om die dingen aan de wilgen te kunnen hangen.

    Zo’s spiegel is natuurlijk een perfecte oplossing. Alhoewel ik denk dat je hem zelf niet nodig hebt. (*Plato kijkt kritisch naar zijn buikje en mompelt iets onduidelijks; het klinkt als ontevreden grommen*).

    Prachtig stuk Jackles. En ik ben zo blij dat je er weer bent. Echt een cadeautje.

  3. Plato zegt:

    Enne… smaakvolle weblog ook. Er is hier heel wat veranderd.

  4. Min zegt:

    Veertig kilo die je wilt laten vervallen…
    Daar heb je engelengeduld voor nodig.
    Nou hoop ik maar dat je voorlopig niet meer in stilte vervalt, blijf schrijven!

  5. hanneke zegt:

    veertig kilo eraf? makkie toch 😛
    misschien ben jij nog niet helemaal tevreden over dit stukje, maar ik vind het prachtig.

  6. (Reismeer)Min zegt:

    Het einde van een liefde kan je hart breken..

Geef een reactie

