Write on Wednesday: Vernieuwen

Het kwam niet van de ene op de andere dag. Het broeide al een tijdje, al een paar weken, een paar maanden misschien wel. Maar het moment is hier.
Niet dat de situatie al weken, maanden, jaren dezelfde is, helemaal niet zelfs. Er verandert elke dag wel iets. Maar veranderen is precies dat: veranderen. En dat is nu niet meer genoeg.
Ik moet vernieuwen.
Ik luisterde naar waar de mensen om mij heen over praatten en ik begon mezelf te kleineren – iets waarvan ik dacht dat ik het achter me had gelaten. En omdat ik bedacht dat ik dacht dat ik dat achter me had gelaten, ontdekte ik wat er echt aan de hand was.
De mensen om me heen praatten over onderwerpen waar ik weinig tot niets van af weet. Iets wat erg onprettig is als je een onuitstaanbare allesweter bent. Maar in plaats van dat mijn hart me ingaf nu ook alles hiervan te moeten afweten zei mijn hart:
Deze onderwerpen interesseren je helemaal niet.
En ik vroeg aan mezelf:
Waarom meet ik mijn intelligentie af aan de interesses van anderen?
En die vraag beantwoordde ineens een heleboel vragen die ik heb over wat ik ben, en wie. En waarom ik ben wat en wie ik ben.
En toen was het er ineens. Dat wat ik moet vernieuwen. Het was me ineens duidelijk, duidelijker dan ooit. Er is niet eens iets voor nodig, behalve de verandering van mijn eigen perspectief.
Een andere insteek.
Vernieuwen.
Het moment is hier.

(Opdracht hier.)

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

14 reacties op Write on Wednesday: Vernieuwen

  1. hanneke zegt:

    WOW, dit is een hele mooie, eentje om nog een keer te lezen.

  2. Nien zegt:

    Welcome back, met nieuwe jas en al!, maar wel lekker fribs!

    Een mooie herstart met deze WoW!

  3. Min zegt:

    Ah je bent weer opgeduikeld, en hoe!
    Niet in woorden te vatten zo mooi geschreven.

  4. Aline zegt:

    Een hele mooie W.o.W. prachtige schrijfstijl…

    Enne psst: Vanaf woensdag 10 maart elke 2 weken een nieuw woord om een W.o.W verhaal van 250 woorden mee te schrijven. Jij doet toch ook (weer) mee? Het nieuwe woord kan je hier dan vinden: http://aline21.web-log.nl/aline21/wow/index.html

  5. Aline zegt:

    Zo dat is een super mooie WOW zeg… heel mooi perspectief… Heel vaag en toch veel zeggend… Knap hoor, neem mijn petje voor je af…

  6. hanneke zegt:

    mooie wow.
    en gelukkig kom jij er nog op tijd achter, er zijn mensen die hun hele leven met dit probleem rondlopen.

  7. Plato zegt:

    Dat is niet iedereen gegeven, verandering van perspectief. Ik vind het knap dat je dat doet. En je schrijft er mooi over. WOW zeg ik.

  8. Jenke zegt:

    een wow om over na te denken,een soort stilstaan bij jezelf,mooi.

  9. Ja wow zeg 😉 of beter WAUW
    Deze is erg diepzinnig en de persoonlijke groei is iets waar menigeen je emorm om zal benijden.
    Het schrijven van deze wow zoals je dat hebt gedaan eveneens!
    Heel mooi!

    Fijn weekend, lieve groeten, Melody

  10. Min zegt:

    Nou het resultaat van deze vernieuwingsdrang is in ieder geval al dit wonderschone log.

  11. Novie zegt:

    heeeee je hebt prachtig geschreven ik heb er van genoten.

  12. Ik en Mij zegt:

    (W)auw… wat herkenbaar!

Plaats een reactie