Write on Wednesday: Terugkeren

Eén keer in de zoveel tijd maak ik mijn hoofd vrij van jou. Ik weet niet eens of ik mezelf daartoe dwing, of dat het zomaar gebeurt. Of misschien is het wel zo dat ik soms ineens een enorme hekel aan je heb, omdat ik vind dat ik je al die jaren ten onrechte heb laten zitten waar je zat. Hoe dan ook, één keer in de zoveel tijd moet je weg.
Meestal vind ik dat het nu lang genoeg heeft geduurd. Dat je lang genoeg een enorm gedeelte van mijn hoofd en mijn hart in gebruik hebt gehad zonder dat je er iets mee hebt gedaan. Dat neem ik je dan kwalijk; als je geen gebruik wilt maken van de ruimte die ik je geef, als je toch alleen doelloos blijft zitten, als je me negeert als ik fysiek contact probeer te maken, waarom blijf je dan?
[alsof ik helemaal niet aanwezig was, alsof er helemaal niemand was die naast je stond, je arm aanraakte, je probeerde te helpen]
En dan ben je weg. Een paar dagen, soms een paar weken, heel soms een paar maanden. Om er dan ineens weer te zijn. Alsof ik een deur open heb laten staan – terwijl ik weet dat ik alles op slot heb gedaan. En weer gebeurt er dan niets. Doe je niets. Kan ik niets. Kan ik niets anders dan wachten tot de tijd weer daar is en ik je weer uit mijn verlangens schrap.
Waarom, waarom blijf je maar terugkeren…?

(Opdracht hier.)

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

5 reacties op Write on Wednesday: Terugkeren

  1. Wat een zwaar verhaal, dat moet ongelooflijk vermoeiend zijn!

    Tja soms helpt er geen slot en sleutel aan he?

    Ondanks de triestheid wel erg goed beschreven, mooi gedaan!

    Lieve groeten Melody

  2. Aline zegt:

    Zwaar, maar wel prachtig geschreven… Lekker vaag en toch alles zeggend… Mooi hoor…

  3. Marloes zegt:

    Fijn dat je ook weer meedoet Jackles, je weet ondertussen wel hoe ik over jouw schrijfkunst denk…en ook dit keer stel je me weer niet teleur…
    Had ik je trouwens al laten weten dat ik je metamorfose geweldig vind?..

  4. TalithaH zegt:

    Heftig, maar erg mooi geschreven. Vanuit je hart. Mooi!

  5. Truus. zegt:

    Hmmm, een intrigerende WOW Jackles. Een niet verwerkte verbroken relatie?

Geef een reactie

