Slaap

Hij sliep. Hij was zich er bewust van dat hij sliep, hij dacht zelfs dat hij zichzelf zou kunnen zien liggen, ogen gesloten, zacht ademend door zijn mond. Het scheen hem toe dat hij dit vreemd moest vinden, of dat er meer moest zijn dan alleen dit weten dat hij sliep, maar hij vond helemaal niets vreemd.
Nee, hij zag zichzelf niet. En ook dat vond hij niet vreemd.
Als ik me voldoende inspan, dan kan het. Maar het hoeft niet. Het is goed zo.
Iemand streelde zijn haar.
Hij leunde tegen haar schouder, ademde diep in. Troostte ze hem nou? Dat was niet nodig, Hij was gelukkig. Hij deed wat hij wilde doen. Hij was vrij. Maar het kwam niet bij hem op haar te zeggen dat ze hem niet hoefde te helpen, dat hij niet gered hoefde te worden. Wat ze deed was goed. Hij zou het tegen haar kunnen zeggen, net zoals hij zichzelf zou kunnen zien. Het kon, maar het was niet nodig.
Ze kuste hem.
En ineens wist hij wat hij wel wilde. Hij wilde haar mond zien. Hij wilde zien hoe haar lippen eruit zagen. Hij wilde haar zien lachen. Hij wilde haar ogen zien terwijl ze naar hem keek. Hij wilde haar haren strelen.
Maar dat lukte niet.
Want dat hield zij tegen.
Waarom?
Sst, zei ze alleen.
Ben je bang?
Geen antwoord.
Voor mij?
Nee. Voor mezelf.
Dat had ze al eens tegen hem gezegd.
Laat me je gewoon liefhebben, mijn Onbereikbare…

(Ha! Precies 250 woorden. Je zou bijna denken dat ik iets in Write on Wednesday zou moeten gaan doen.)

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Random writings. Bookmark de permalink .

3 reacties op Slaap

  1. plato vanuit Hasselt zegt:

    Nou, vanaf nu zijn de VS in mijn ogen iets minder achterlijk. Dankzij de uitstraling van Obama; denk ik. In elk geval niet die van Bush.

  2. Plato zegt:

    Mooi geschreven Jackles…vooral die laatste twee woorden. Mijn onbereikbare… er komt iets van droef over mij heen.

Geef een reactie

