Geen nood

… in ieder geval: nog niet.

De Raad voor Werk en Inkomen meldt dat er ook in slechte economische zat kansen liggen op de arbeidsmarkt. Voorbeeldje: tijdens de vorige recessie (2001-2002) moest 6% van de arbeidsbevolking (iets van 460.000 mensen) op zoek naar ander werk. Weet u hoeveel mensen er ander werk vonden? … 1,4 miljoen mensen. Waarom zo veel? Omdat driekwart van die 1,4 miljoen mensen vrijwillig van baan wisselde (18% van de werkende bevolking).

Wees nou es niet bang, Nederland. Cijfertjes en voorspellingen zijn niet alles. Media doen een hoop om kranten te verkopen. En theorieën zijn en blijven vooral dat: theorieën.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Media. Bookmark de permalink .

4 reacties op Geen nood

  1. plato zegt:

    Nou Jacky, ik had het na een halve minuut al wel gehoord. Dat ging daarna natuurlijk gewoon zo verder. Dit soort dingen moet je niet weten als je naar zo’n film zit te kijken.

    (ik ben bevooroordeeld want heb 17 jaar met zo’n soort vrouw samengeleefd. Ik ben 13 jaar na dato nog blij met mijn vrijheid. 🙂

  2. minispace zegt:

    Nou ja, ik kan altijd nog alcoholist worden.

    Maarre, lekker hoor, dat getwitter, maar waar was jij op 17 januari? Of ontvang je geen SMS meer maar alleen twitterdetwittwit? 😉

  3. Audrey zegt:

    Ach, ik blijf gewoon zoeken naar werk hoor.
    Maar zelfs bij de supermarkten ben ik niet welkom. Tja, dat krijg je als je als moeder alleen tijdens schooltijden kunt werken.

  4. plato zegt:

    Er is dus nog een gezonde hoop dat de meeste mensen gewoon aan een baan komen op den duur. En dit logje bevestigt me dat hetgeen ik doe niet slecht is. Er gaan namelijk wel eens dagen voorbij dat ik (bewust) geen kranten lees.

Geef een reactie

