Laat

Osama Bin Laden is laat: Israël is al sinds de dag na Kerst oorlog aan het voeren in de Gazastrook, maar ja! Daar is ie dan! Eindelijk! Met een geëikte oproep tot jihad.

Jackles blijft het trouwens verwondelijk vinden dat mensen (zoals Bin Laden) anderen oproepen geweld te gebruiken om geweld te stoppen. Dat rijmt zich niet. Nou ja, het metrum is enigszins leuk – maar da’s zuiver taalkundig.

Ene meneer Tim Roemer, wiens functieomschrijving luidt ‘president of the Center for National Policy’, zei in een reactie: "Al Qaeda is trying to be relevant with this tape." Volgens Jackles is dat de spijker op zijn kop. Ze probéren relevant te zijn. Niet dat Jackles dingen minder belangrijk wil maken dan ze zijn, maar Al Qaida kan op het moment niet tippen aan dingen als de problemen die we hebben met ons milieu of, om maar wat te noemen, de kredietellende. Helemaal niet als ze er een maand over doen ergens adequaat op te reageren.

P.S. Alsof er nog niet genoeg oorlog was: nu ‘kampt‘ Nederland ook nog met een griepepidemie! Houdt het dan nooit op?! (Tss.)

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Laat

  1. karin r. zegt:

    hij is goed. zijn vrouw ook. faye heet zij volgens mij.

  2. Audrey zegt:

    Tja, niet te lang over nadenken. Geweld met geweld bestrijden …. triest.

    En wat die griep betreft. Ik heb geen griep, ben alleen verkouden, heb oorpijn en heb last van mijn buik en darmen…… Maar fijn om te weten dat er een epidemie is. Mocht ik dan ziek worden, dan weet ik dat ik niet de enige ben.

  3. plato zegt:

    ’t Komt nooit meer goed. Werd ik 1e kerstdag door dochter aangesproken, nu ben ik onlangs bij haar geweest. Zij ziek, ik nu ook weer snotterig.

    Ik gooi deze wens het universum in: fuck off with the flu!! (en ik spreek niet eens goed Engels, als ik dat hier zo even mag formuleren).

Geef een reactie

