Write on Wednesday: Doseren

Zojuist spotte Jackles bij Marloes de opdracht van deze week voor Write on Wednesday. Het woord van deze week is:

doseren (overgankelijk werkwoord; doseerde, heeft gedoseerd; dosering)
0.1 een dosis bepalen
0.2 in doses verdelen

Zonder verder oponthoud, hier Jackles’ bijdrage.

Doseren
Allerlei gedachten vielen over elkaar in zijn hoofd en dat terwijl hij maar ruimte had voor vijf woorden. Hij wilde niet denken. Hij moest zijn denken in porties verdelen, netjes opstapelen en even laten staan zodat hij zich kon concentreren op de vijf woorden die hij wilde horen, de vijf woorden waar hij plaats voor kon maken. De enige vijf woorden die er nu toe deden.
Ik heb hem niet vermoord.
Hij lag op zijn rug en boven hem was de lucht, een vakje blauw tussen de grijze gebouwen die hem omringden. De grond onder hem was vochtig en plakkerig en de lucht rook muffig zoet. En hij kon niet ophouden met trillen terwijl de gedachten maar op hem af bleven vliegen, van alles en nog wat, allemaal tegelijk.
In mijn hand – in mijn hand –.
Nee. Wacht. Niets. Stil. Doseren.
Vijf woorden slechts. Niet meer.
Ik heb hem niet vermoord.
Nee, hij had er geen ruimte voor na te denken over wat er was gebeurd en wat er nu zou gaan gebeuren. Hij herinnerde zich niets. Zijn hoofd was een gillende massa, gedachten zonder cohesie en vooral zonder indrukken van wat er was gebeurd.
Vijf woorden slechts.
Alleen:
Ik heb hem niet vermoord.
Hoewel ik bij kwam in een plas van zijn bloed.
Stop.
Hoewel ik het mes in mijn hand hield waarmee zijn keel open is gescheurd.
Stopstopstopstopstop.
Niet doen. Geen andere gedachten, geen andere woorden. Vijf woorden per keer, steeds dezelfde dosis.
Ik heb hem niet vermoord.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

11 reacties op Write on Wednesday: Doseren

  1. plato zegt:

    Mmm…..zo erg zie ik er zelfs nog niet uit. En ik kijk toch niet graag in de spiegel.

  2. novelle zegt:

    heeeeee goede WOW zeg.

  3. reismeermin zegt:

    5 woorden doseren? Indrukwekkende WOW!

  4. trui zegt:

    Pittige WOW schrijf je iedere keer weer!! Knap!!

  5. Plato zegt:

    Tjonge Jacky, verbazingwekkend goed. En gruwelijk. Het einde van je stukje doet vermoeden dat hij daar nog wel een tijdje zal liggen doseren.

  6. Marloes zegt:

    Jackles, je hebt weer precies de juiste toon te pakken. Geweldig!

  7. molly zegt:

    Blackout gehad?
    Dit vraagt om een vervolg.

  8. esther zegt:

    tja, vijf woorden is niet veel, goede wow.

  9. Jackles zegt:

    @ Molly: vervolg is in de maak. Of eigenlijk, work in progress. Ben inmiddels 10 pagina’s verder…

  10. Talitha zegt:

    ‘Wow’, erg goed geschreven!!!

Geef een reactie

