Echo

Uit het raam van de trein kijkend zocht ik tussen de torens van de City naar het topje van St Paul’s Cathedral, en uit het niets was daar ineens een huilbui. Gewoonlijk doen rare emotionele aanvallen zich pas voor wanneer ik me bevind in de schemerzone achter de douane op het vliegveld. Niet gisteren. Zelden was ik zo blij dat ik me in mijn eentje in een treincoupé bevond.

Net voordat ik twee uur later in het vliegtuig stapte las ik mijn laatste van het thuisfront ontvangen sms-berichten, en ze leken wel iets uit een ander universum. Mijn wereld was ergens anders. Mijn hoofd – mijn hart – hield zich bezig met dingen waar die berichten lichtjaren van verwijderd waren.

Diep in me hoorde ik de echo van iets wat een week eerder gebeurde, een echo die, tussen alle gebeurtenissen en gedachten van de afgelopen week door, zijn weg had gevonden naar de week erna. Ondanks dat ik op het punt stond Londen te verlaten stond ik eigenlijk nog steeds op een straathoek in Berlijn.

In een droom waar ik die ochtend uit ontwaakte zei hij zacht, terwijl hij zijn armen om me heen legde: "Je had best naar me toe mogen komen, hoor." En hij kuste me op mijn wang.

De vraag was of ik hem ooit weer zou zien. En die vraag maakte mijn vertrek uit Londen emotioneler dan ooit. Sommige dingen zouden gewoon geen echo moeten mogen hebben. En helemaal niet op plaatsen waar ze niet horen te zijn.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Echo

  1. Audrey zegt:

    Ach ja, eigenlijk weten we toch wel wat hij te zeggen heeft …. . Dus zo’n debat lijkt me niet echt nodig.
    Dan zie ik liever jonglerende tijgers …. .

  2. karin r. zegt:

    melancholische droom.
    mooie woorden.

  3. Marloes zegt:

    Er zijn momenten die je voor eeuwig vast zou willen houden, het moordend tempo van deze tijd laat het niet toe helaas.

Geef een reactie

