Geen Write on Wednesday…

… maar wel een verhaaltje. Omdat Jackles nou eenmaal nix liever doet dan verhaaltjes schrijven.

Fout
We zaten recht tegenover elkaar en keken elkaar niet aan. Ik nam een slok koffie en strekte mijn hand uit naar zijn sigaretten. “Mag ik?”

Hij knikte.

Ik stak een sigaret op.

Hij keek me aan. Het blauw van zijn ogen verblindde me.

Ik sloeg mijn ogen neer en begon na een tijdje, toen ik al mijn moed bij elkaar had geraapt: “Waarom ben je zo bang dat ik ooit bij je in de buurt zou komen?”

Hij lachte. “Je zit nou toch tegenover me?”

Ik zuchtte diep. “Leuk hoor. Ik bedoel emotioneel.”

Hij lachte weer. “Ik weet echt wel wat je bedoelt.”

Ik draaide wat met mijn sigaret langs de rand van de asbak en keek naar hem op. “Zou je dan gewoon een antwoord kunnen produceren?”

Hij snoof. “Zeker niet op commando.”

Ik zoog aan de sigaret. Hij pakte ook een sigaret en we rookten in stilte.

“Hé,” begon ik uiteindelijk, “we zouden ook een gewoon gesprek kunnen voeren.”

Er kwam een glimlach op zijn gezicht, een glimlach zoals ik die voordat ik hem kende nog nooit had gezien en eentje waarvan ik zeker was dat ik hem hierna nooit meer tegen zou komen. Hij haalde adem. “Hebben wij ooit gepraat?”

Ik voelde me mistroostig worden. Mijn ogen zochten die van hem en ik schrok toen ik merkte dat hij me nog altijd aankeek. Mijn blik weer afwendend stond ik op. “Ik geloof dat ik een fout heb gemaakt,” mompelde ik. Daarop maakte ik dat ik weg kwam.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Random writings. Bookmark de permalink .

14 reacties op Geen Write on Wednesday…

  1. Plato zegt:

    Leuke invalshoek, Jackles. Goed geschreven.

  2. Molly zegt:

    Goed dat hij er zelf een punt achter heeft gezet;-)

  3. trui zegt:

    Het is maar goed, dat hij wel genoeg gezond verstand had om de relatie te beeindigen.
    Goed geschreven weer!

  4. Marloes zegt:

    Op de een of andere manier komt hij, ondanks de hardheid, toch heel zachtaardig over. Goed gedaan weer Jackles.

  5. Toaske zegt:

    Indrukwekkend. Maar is de man nu symphatiek omdat hij haar afwijst terwijl hij weet hoe hij in elkaar zit? Of is het gewoon een viezerd?

  6. Liesbeth zegt:

    Wat een triest verhaal! Pakkend geschreven.

  7. Jenny zegt:

    Een eng mannetje met een hart?
    Aparte WOW!
    Groetjes!
    mijn bijdrage; http://www.colibri.web-log.nl

  8. Annemiek zegt:

    Dit is inderdaad wel een heel originele benadering van het thema.
    Goed dat hij een eind maakte aan de relatie.

    Mijn wow staat hier http://miekjesmijmeringen.punt.nl/#430875

  9. esther zegt:

    hey deze keer geen wow over durf? ach volgende keer weer misschien…….

    groetjes!

  10. karin r. zegt:

    dat bedoel ik dus.
    dat soort ‘dingen’.

    en wat kun je er
    uiteindelijk mee?

    niets.

  11. Nien zegt:

    Als ik zo’n iemand tegen zou komen, zou ik ook als de wiedeweerga maken dat ik weg kwam! Voor een niet WoW ook een lekker verhaaltje 🙂

  12. esther zegt:

    als ik ergens een hekel aan heb is het aan dat soort mannen…pfff arrogant, met zichzelf ingenomen kwasten. Oeps ik geloof dat ik een beetje pissig word op die vent.
    Goed verhaal jackles.

  13. Jackles zegt:

    Hij was (het is alweer een aantal jaren geleden dat ik hem voor het laatst zag) een erg zelfingenomen mens. Ik hoop echt dat hij veranderd is. Dat maakt het leven voor hem zelf ook een stuk aangenamer.

Geef een reactie

