Write on Wednesday: Durf

Eindelijk. En te laat. Maar Jackles was het aan zichzelf verplicht om toch nog een bijdrage te schrijven, al was de opdracht voor Write on Wednesday inmiddels al achterhaald.

durf (de)
de eigenschap van het durven

Het heeft lang genoeg geduurd, dus zonder omhaal:

Durf
Stop me.
Terwijl ik op het punt sta iets te doen wat ik nog nooit heb gedaan, iets waar ik spijt van zou kunnen krijgen, of iets dat me voor de rest van mijn leven zal achtervolgen.
Stop me, als je denkt dat je dit al eens hebt gehoord. Als je denkt dat dit niet juist is.
Zoals ik.
Het bestaat in mijn hoofd, in mijn fantasie, in mijn obsessie. Het is diep en hard en zwaar en altijd aanwezig, altijd. Niemand kan het tegenhouden of indammen.
Zeker ik niet.
Misschien jij.
Als het er niet is, als het alleen in mij bestaat, alsjeblieft: stop me.
Ineens ben je er en ik zeg wat ik wil zeggen, wat er diep in me zit, al zo lang – maanden, jaren. Diep verborgen en tegelijkertijd dicht onder de oppervlakte. Ik zeg het en wie weet wat er gebeurt. Of het goed is of niet. Of ik gelijk heb of niet.
Wil ik wel gelijk hebben?
Alsjeblieft.
Voordat het zover is.
Stop me.
Net zoals eerder.
Je beschermt me, ik bescherm mezelf. Ik zeg het niet en jij negeert me en het gebeurt niet en zo komen we het nooit te weten en misschien is het beter.
Misschien is dit het enige wat er moet gebeuren. En blijft het feit dat ik word gestopt – door jou, door mezelf – wel de enige reden om vol te blijven houden dat ik wel durf.
Want ik durf alles.
Behalve zeggen wat ik tegen jou te zeggen heb.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

7 reacties op Write on Wednesday: Durf

  1. Audrey zegt:

    Tja, de eerste donkere president, zou wel een stunt zijn.
    Maar ja, dat zou de eerste vrouwelijke ook zijn …. .

  2. Reismeermin zegt:

    Hier werd ik heel stil van

  3. Marloes zegt:

    Je hoeft je bij mij nooit te verontschuldigen Jackles, stukjes als het bovenstaande mogen wat mij betreft zelfs een jaar te laat zijn.

  4. chocopuur zegt:

    Ik voel duister, dreiging – zoals de ik-figuur die lijkt te voelen. Elke gelijkenis met de werkelijkheid berust op toeval?

  5. Jackles zegt:

    @ Chocopuur – nee, deze is heel persoonlijk en eerlijk…!

  6. chocopuur zegt:

    Dat vermoedde ik eigenlijk wel.

  7. esther zegt:

    Wow,…..woorden zijn niet nodig denk ik zo.

Geef een reactie

