Schrijven

Om in de sfeer van de laatste blogjes te blijven wil ik iets roepen over schrijven. Of eigenlijk: over een schrijver.

Gisteravond las ik de laatste 130+ pagina’s uit van het boek dat ik tijdens mijn laatste reisje naar Londen had gekocht, Atonement van Ian McEwan, en ik kom er maar niet over uit hoe geweldig ik dat boek vind. De man is een absoluut genie. Vroeg me gisteravond op de pagina’s van mijn dagboek letterlijk af wat ik in hemelsnaam wil proberen te bereiken als schrijver, wanneer er mensen zijn die dit soort romans kunnen schrijven.

Ik ontdekte McEwan pas in de zomer van 2006, met de roman Saturday, en van alles wat ik vanaf toen van de man heb gelezen ben ik compleet ondersteboven. Het volgende boek dat ik ga lezen moet wel heel erg bloody goed zijn wil het me kunnen grijpen! (Nee, ik heb niet toevallig nog iets liggen van McEwan!)

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Schrijven

  1. minispace zegt:

    Op strak blauwe dagen zoals dit kriebelt het wel even dat ik niet meer binnen 30 minuten in London ben maarja, ik mag volgende maand weer 😉

  2. Darwin zegt:

    London… zucht zwijmel….

  3. inge zegt:

    ‘Vroeg me gisteravond op de pagina’s van mijn dagboek letterlijk af wat ik in hemelsnaam wil proberen te bereiken als schrijver, wanneer er mensen zijn die dit soort romans kunnen schrijven.’

    ook de reden waarom ik (nog ? ; ) geen boek heb geschreven…

Geef een reactie

