Write on Wednesday: Verjaardag/tijdnood (II)

Vergeef me. Ik heb er nog één in het kader van Write on Wednesday deze week.

Voor iedereen die net als Jackles een beetje is gaan houden van Jesse en Aiden. Eerdere hoofdstukken vindt u hier:

Druk (deel I)
Sentimenteel (deel II)
Verbetering (deel III)
Intuïtie (deel IV)

Hier deel V:

Tijdnood
Aiden had gezegd dat ze moesten praten en was weg gegaan. Naar de woonkamer of de keuken of iets dergelijks.
Jesse begreep hem niet.
Nicole en hij hadden elkaar niets te vertellen.
Aiden was nog niet om de hoek van de deur verdwenen toen Nicole Jesse vroeg hoe hij en Aiden elkaar hadden ontmoet.
Waarom? Ze walgde van hem. Ze wilde niets van hem weten. Ze wilde alleen dat hij weg ging.
Tot zijn eigen verwondering antwoordde Jesse haar.
Toen hij weer zweeg snauwde ze tegen hem, alsof ze hem niet had gehoord: “Weet je dat we een verjaardag te vieren hebben? Aiden en ik zijn vandaag precies vijf jaar samen. ‘Engel’.” En na een loodzware stilte, schreeuwend: “Vuil – rotjong!”
“Het spijt me,” zei Jesse zacht.
“Mij ook, verdomme!”
Jesse had het gevoel dat hij in tijdnood kwam. Hij moest nu weg. Onmiddellijk.
En juist op dat moment zag hij Aiden. Hij stond achter Nicole en legde zijn wijsvinger tegen zijn lippen.
Te laat.
Jesse boog zijn hoofd.
Nicole maakte een minachtend geluid. “Ik word ziek van je, en dat gejank van je.”
Jesse voelde zich in een hoek gedreven. Hoe kon hij weggaan bij Aiden als Aiden voor hem stond?
“Rot op,” beet Nicole hem toe. “Rot op en kom nooit meer terug.”
Toen hij zich omdraaide naar de voordeur merkte Jesse hoe hevig zijn handen trilden.
En op dat moment zei Aiden: “Niet weggaan.”
“Wat?” Nicole gilde bijna van ongeloof en pure woede.
Jesse kneep zijn ogen dicht.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

6 reacties op Write on Wednesday: Verjaardag/tijdnood (II)

  1. trui zegt:

    Oh, dit is opeens weer een vervolg op je andere WOW verhalen. Moest even terugdenken, hoe het ook weer was, maar het is weer een ijzersterk vervolg!

  2. Toaske zegt:

    Heb allebei de WoW’s gelezen. Wat een productie! Ze zijn allebei mooi. Ben benieuwd hoe het met Aiden en Jesse af gaat lopen.

  3. Alice zegt:

    Je bent heel geinspireerd vandaag. Mooie serie verhalen is het aan het worden. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

  4. Marloes zegt:

    Jeetje Jackles, je bent aardig op dreef…:)

  5. esther zegt:

    gaattie lekker haha, weer zo’n klapper, mijn complimenten!

  6. Plato zegt:

    Gaat lekker he? Jammer alleen dat ik die andere hoofdstukken niet meer zo op mijn netvlies had.

Geef een reactie

