Ontmoeting

Op een morgen kwamen we elkaar weer tegen bij de kiosk op de hoek van de straat waarin we allebei werkten. Het was een hele rare, puberale situatie, waarin hij zowel als ik heel erg hard langs elkaar heen staarden en we allebei heel erg net deden of we elkaar niet hadden gezien.

We waren echter de enige twee mensen die daar stonden te kijken tussen de kranten en tijdschriften, en het was onvermijdelijk dat we elkaar tegen zouden komen bij het betalen. Dat gebeurde dus. We hadden allebei wel kunnen blijven staan wachten totdat de ander zou gaan afrekenen, maar we wilden allebei niet opvallen dus stonden we naast elkaar bij de counter.

“Hé,” zei ik, gespeeld verrast naar hem opzij kijkend, alsof ik hem nu pas zag. Maar heel even, want ik was net aan het doen of ik de koppen van de krant die ik wilde kopen alvast aan het lezen was.

“Hallo,” antwoordde hij.

“Alles goed?”

Hij knikte, terwijl hij de krantenverkoper zijn geld overhandigde.

Ik besloot op te houden net te doen of ik de krant las en keek naar hem op. “Je bloemen zijn verwelkt,” zei ik, en ik had meteen spijt.

“Ze houden het ook meestal maar een paar dagen,” zei hij terug. Pas toen keek hij me aan met een licht glimlachje. “Tot kijk.”

Ik keek naar hoe hij bij me wegliep terwijl ik “Ja, dag,” zei.

De krantenverkoper keek me diep aan, maar wist wel beter dan te beginnen met praten.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Random writings. Bookmark de permalink .

3 reacties op Ontmoeting

  1. Daphne zegt:

    euh….wah? Hoe? Men….ik vloek niet snel, maar dit is echt shit met een hoofdletter S

  2. Jackles zegt:

    Verschrikkelijk hè? Schrok me wild toen ik het hoorde. Is een hoop onduidelijkheid over het hoe en wat, maar wat er ook gebeurd is, het is een enorm verlies. Zo veel talent. Zo jong.
    Zo verkeerd.

  3. Marloes zegt:

    Soms kun je beter helemaal niets zeggen. Een blik is voldoende

Geef een reactie

