Weer thuis

Voor het geval er nog iemand over is van de mensen die hier regelmatig kwam: Jackles is weer terug. Welkom aan hen die de stilte en de [onduidelijke] previews hebben volgehouden.

De afgelopen weken, zelfs maanden zijn eigenlijk aan Jackles voorbij gegaan. Er is veel in gebeurd maar ik herinner het me vooral omdat ik het meeste in mijn (papieren) dagboek heb opgeschreven. O ja, ik was in Londen 14 september. En ik was jarig de 15e. En mijn moeder heeft haar (zware) operatie gehad en was binnen enkele dagen weer thuis.

Nu komt ie. Toen mijn moeder weer thuis was bleek ik opgelucht en verschrikkelijk moe. En kreeg last van schuldgevoelens omdat ik na een week nog steeds niet had gegild en gehuild van blijdschap en omdat ik maar niet kon plaatsen waar mijn geluksgevoelens waren.

En daarop kwam het denken. Over mezelf, over mijn werk, over wat ik wil en kan en niet kan. Over mijn vriendschappen en wat ze voor me betekenen. Over mijn lichaam en mijn gedachten en gedachtengangen. Over wat ik wil met mezelf en over mijn leven. Over mijn liefde voor De Onbereikbare. Over hoe graag ik niet verliefd op hem wil zijn en over hoe graag ik verliefd op hem wil zijn. Over hoe graag ik los wil laten en hoe graag ik vast wil houden.

Niet alleen u heb ik in de steek gelaten de laatste weken. Ook vrienden. En ook mezelf.

Sinds een week of wat zie ik ineens weer een richting. Of misschien ben ik wel gewoon weer ergens mee begonnen en doet de richting zich vanzelf aan wanneer je dat doet. Hoe dan ook – er is weer iets. Er is inspiratie en een bepaalde vorm van heelheid.

Dus wil ik ook hier weer iets kwijt. Mijn mening, bijvoorbeeld. Maar ook mijn verhalen.

Komt u alstublieft nog eens kijken de komende dagen, de komende weken. Jackles is weer thuis.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Weer thuis

  1. minispace zegt:

    Ja kom nou, zo makkelijk kom je er niet vanaf …

  2. Audrey zegt:

    da’s wel heel erg weinig… .

  3. Audrey zegt:

    Welkom thuis !!
    En probeer eens wat minder streng voor jezelf te zijn.
    Ik vind je een geweldig persoon, dus kijk eens in de spiegel of je diezelfde persoon kunt zien …. .

  4. Marloes zegt:

    Wij zijn een beetje uit hetzelfde hout gesneden (alhoewel mijn bast een tikkie ouder is) dus weet ik precies waar jij het over hebt. Komt weer goed Jackles, het komt altijd weer goed

Geef een reactie

