Write on Wednesday: Voordeur

Ok̩, daar is Jackles weer. Deze X met de bijdrage die past bij vandaag Рde woensdag van de nieuwe opdracht:

voor·deur (de)
0.1 hoofdingang van een huis => huisdeur

Without further ado

Voordeur
“Ik weet dat je er nog bent.” Hij zag voor zich hoe ze tegen de andere kant van de voordeur geleund stond, haar hoofd gebogen, haar ogen gesloten. “Het spijt me.”
Lange stilte.
“Luister, ik weet dat ik een gevoelloze zak ben geweest en ik weet dat ik dingen heb gezegd die ik niet had mogen zeggen. Het spijt me.”
Haar stem klonk gedempt van achter de deur, maar hij hoorde dat ze huilde. “Met spijt kom je er niet. Deze keer niet. Ik blijf niet bezig.”
Hij noemde haar naam.
Ze sloeg met een vuist tegen de deur en hij schrok terug. “Je bent een misselijke eikel!”
“Ik vind mezelf ook een misselijk eikel,” zei hij, zijn gezicht vetrekkend alsof hij iets smerigs probeerde door te slikken. Hij was blij dat ze zijn gezicht niet kon zien.
“Je liegt.” En na een korte stilte: “Ik heb zo genoeg van jou en je leugens!”
“Dat is niet waar.”
“Dat is niet waar?” Ze was woedend. Zo woedend dat ze de deur ineens open rukte, zo plotseling dat hij bijna voorover het portaal van haar flat in viel. “Zelfingenomen eigengereide egoïstische klootzak. Misschien moet je er maar eens aan gaan wennen dat er vrouwen zijn die jou niet lusten. Die door je heen kijken. Die precies kunnen inschatten wat een naar mannetje jij bent.”
Haar woorden raakten hem tot zijn verwondering zo hard dat hij niet eens kon reageren. Toen ze hem sommeerde te vertrekken deed hij dat. Onmiddellijk. Zonder protest.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

19 reacties op Write on Wednesday: Voordeur

  1. minispace zegt:

    Je zou het nummer kunnen bellen 😉

  2. Joogem zegt:

    Nou, ‘k vind het bijna zielig!

  3. Jackles zegt:

    Het toverwoord in deze is ‘bijna’ Jochem…!!!

    Ah, us cat people…

  4. Nien zegt:

    Ik was me even helemaal aan het inleven… ‘Jij eigengereide egoïstische…’ Het had nog wel even door mogen gaan, volgens mij had hij het verdiend!!

  5. Geartsje zegt:

    Lijkt me wel een terechte reactie :D.

  6. Molly zegt:

    Ik zou willen dat ik dat ooit nog eens mag doen

  7. Plien zegt:

    ow ow ow, goed dat ze deur openrukte, viel hij erg hard? Lekker op een stenen vloer ofzo?
    Mooi wowtje Jack, die lust ik rauw!

  8. Marloes zegt:

    Geheel in Jackles stijl..ik had niet anders verwacht!

  9. Frans54 zegt:

    Met die zin over zijn reactie op “misselijke eikel” heb je volgens mij perfect ingebouwd wat voor een figuur het eigenlijk is, zodat ik, ook zonder kennis van wat vooraf ging, vind dat hij alles, en meer, wat hem nu gebeurd geheel verdiend heeft.

  10. Toaske zegt:

    Zo, da’s 1-0 voor haar. Wat zeg ik, een hattrick!

  11. Alissa zegt:

    Dat is heel letterlijk de voordeur achter je dichtslaan!

  12. inge zegt:

    die deur zit dicht. las net een wow waarin ook een relatie uit ging, maar die deur zat nog op een kier. tcoh wel leuk, deze wow’s… had zelf weinig met het ‘thema’ van deze keer, maar heb nu alweer een paar hele leuke gelezen !

  13. Plato zegt:

    Goed zo, en gooi zijn koffer maar van drie hoog naar beneden. Oprotten, die hufter.

    Ehhh…ik ken de situatie niet eens maar zoals jij schrijft moet het dus wel een tweederangs klootzak zijn.

    Walgelijk goed geschreven 🙂 Jackie…

  14. trui zegt:

    Mooi gezegd!! Aan dat soort mannen heeft niemand behoefte. Is weleens nodig dat ze eens goed op hun plaats gezet worden! Geweldige WOW!

  15. Henriette zegt:

    Mooie WOW.
    Twee karakters, twee verschillende soorten gevoelens aan ieder een kant van de deur.
    Mooi hoe je beschrijft dat zij met haar hoofd tegen de deur aan staat.

  16. Filosofietje zegt:

    Dat moet toch ook wel heel erg opluchten om zo’n sukkel eruit te kunnen flikkeren! Mooi beschreven!

  17. Liesbeth zegt:

    Zo, je kan soms maar beter duidelijk zijn. Ik kan haat woede bina voelen, mooi gedaan.

  18. esther zegt:

    wow…..wat een overtuigende wow, mooi jackles!

  19. Marleen zegt:

    Het onderwerp deze keer brengt duidelijk emoties in iedereen los. Heftig!

Geef een reactie

