Fate & faith

Coke Faithless Even iets heel anders dan zojuist; kent iemand van u de band Fateless? (Nee, niet de film, de band.) Jackles weet dat er een groepje is dat Faithless heet en dat komt binnenkort een concert doen in het Gelredome in Arnhem, maar ze hoort constant een reclamespotjeop de radio voor Fateless.

Of, anders geformuleerd: er is toch een gigantisch verschil in uitspraak en ook (vooral!) in betekenis tussen ‘faith’ (geloof) en ‘fate’ (lot)? Waarom noemt men Faithless dan in dit land consequent Fateless?

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Fate & faith

  1. inge zegt:

    ow dan ben ik nog veel erger cq softer ik was al lang bij de dierenarts geweest met grote kans van voor niets…

    hoop dat ze snel weer springt !!!

  2. Marloes zegt:

    Ja zeg, ga eens snel met die arme kat naar de kattendokter. Wedden dat ze een verdraaide spier heeft of iets dergelijks.

  3. Theo (die kale) zegt:

    Het zou kunnen dat ze spontaan lijdt aan hoogtevrees….

  4. Audrey zegt:

    Ach, arme Nyx. Hoop dat poezebeest vlug weer ‘beter’ is. Dat is voor jullie allebei beter !

  5. Plato zegt:

    Zou Nyx niet wat aan haar achterpootjes kunnen hebben? Nou ja, Marloes zei het al: naar de dierenarts ermee.

  6. esther zegt:

    nee hoor jackles, je hoeft niet soft te zijn om van je huisdier te houden en mee te leven wanneer hem/ haar iets mankeert.
    ik ben geen kattenmens, ik geef de voorkeur aan een hond, maar ook met mijn hond moet niets vreemds zijn want dan sta ik al bij de dierenarts op de stoep. Dat is weer het nadeel van beesten….ze kunnen niet praten, dus dame…..naar de dierenarts ermee en ik ben benieuwd naar het resultaat.

  7. Jenny zegt:

    Kijk, een dier kan niets zeggen en als mensen iets vreemds in het gedrag van hun dier opmerken, wil zeggen dat ze oplettend zijn door dat ze van ze houden!!Niks softie!
    Groetjes!

  8. Audrey zegt:

    Omdat wij als Nederlanders gewoon slecht in Engelse taal zijn ….. .
    Of is het gewoon gemakzucht.

  9. Joop zegt:

    We hebben een kater van 1 jaar en als hij zich buiten heeft uitgeleefd dan komt hij mank terug en heeft hij geen controle over zijn achterpoten .
    Ik ben naar de dieren arts geweest en die heeft hem medicijnen gegeven en hij moest 5 weken binnen blijven .
    Tijdens het binnen blijven werd het beter maar nu is hij na 5 weken weer naar buiten geweest en is hij weer net zo mank heeft iemand daar een antwoord op of weet een betere dierenarts dan ik nu heb?

  10. Joop zegt:

    We hebben een kater van 1 jaar en als hij zich buiten heeft uitgeleefd dan komt hij mank terug en heeft hij geen controle over zijn achterpoten .
    Ik ben naar de dieren arts geweest en die heeft hem medicijnen gegeven en hij moest 5 weken binnen blijven .
    Tijdens het binnen blijven werd het beter maar nu is hij na 5 weken weer naar buiten geweest en is hij weer net zo mank heeft iemand daar een antwoord op of weet een betere dierenarts dan ik nu heb?
    wil je mij mailen met een antwoord
    joop14@kpnplanet.nl

Geef een reactie

