Nyx

Nyx_2 Mijn lieve katje heeft iets. Wilde zeggen ‘is ziek’, maar ze is niet ziek. Maar ze heeft iets. Ze kan niet meer springen. En Jackles maakt zich ongelofelijke zorgen. En vindt het ook zo verschrikkelijk zielig. Nyx is gewend om even op het aanrecht te springen als Jackles daar bezig is, of om op de keukentafel te komen zitten als Jackles zit te ontbijten, maar nu zit ze alleen maar op de grond voor het object waar ze op wil springen en mauwt klaaglijk. En ze loopt klagend mauwend om Jackles heen. En als Jackles ergens gaat zitten, dan kruipt ze tegen Jackles aan en gaat slapen.

Kan echt wel huilen als ik aan haar denk, terwijl ik op mijn werk zit en zij alleen thuis. Maar kan ook wel huilen als ik gewoon bij haar ben. Ze probeert soms wel te springen, zoals gisteravond, toen ze probeerde op de leuning van de bank te springen, maar ze komt maar een paar centimeter van de grond of ze komt niet eens verder dan even op haar achterpootjes staan. Het is verschrikkelijk zielig.

O ja, nu weet u het: Jackles is ongelofelijk gevoelig en, hoewel veel mensen zich daar niet altijd iets bij voor kunnen stellen, verschrikkelijk soft. Jackles heeft dan ook niet voor niets eeuwig getwijfeld of ze wel een huisdier wilde hebben. Dat ze uren aan een stuk zou kunnen huilen als er iets met het beest aan de hand is voorzag ze namelijk al die tijd al. Jackles kent zichzelf al een tijdje.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op Nyx

  1. Marco zegt:

    Mooie foto’s, zoals altijd.
    Ondanks dat ik aan het werk ben geniet ik ook van de leegte. Lege treinen die op tijd rijden, geen files en tijd om tussen 9 en 5 te bloggen.

  2. Mark zegt:

    Mooi, heb je eindelijk een excuus om weer eens wat meer te gaan bloggen. 😉

  3. Plato zegt:

    Ziet er gezellig uit, Jackles. Ik had al bijna geen logjes meer verwacht hier. Maar nu pak je toch weer mooi uit.

  4. Marloes zegt:

    prachtige plaatjes Jackles
    PS weet je al dat Garfan weer boven water is?

  5. Audrey zegt:

    Is dat jouw achtertuin op de bovenste foto, helemaal COOL zeg !

  6. inge zegt:

    ow dan ben ik nog veel erger cq softer ik was al lang bij de dierenarts geweest met grote kans van voor niets…

    hoop dat ze snel weer springt !!!

  7. Marloes zegt:

    Ja zeg, ga eens snel met die arme kat naar de kattendokter. Wedden dat ze een verdraaide spier heeft of iets dergelijks.

  8. Theo (die kale) zegt:

    Het zou kunnen dat ze spontaan lijdt aan hoogtevrees….

  9. Audrey zegt:

    Ach, arme Nyx. Hoop dat poezebeest vlug weer ‘beter’ is. Dat is voor jullie allebei beter !

  10. Plato zegt:

    Zou Nyx niet wat aan haar achterpootjes kunnen hebben? Nou ja, Marloes zei het al: naar de dierenarts ermee.

  11. esther zegt:

    nee hoor jackles, je hoeft niet soft te zijn om van je huisdier te houden en mee te leven wanneer hem/ haar iets mankeert.
    ik ben geen kattenmens, ik geef de voorkeur aan een hond, maar ook met mijn hond moet niets vreemds zijn want dan sta ik al bij de dierenarts op de stoep. Dat is weer het nadeel van beesten….ze kunnen niet praten, dus dame…..naar de dierenarts ermee en ik ben benieuwd naar het resultaat.

  12. Jenny zegt:

    Kijk, een dier kan niets zeggen en als mensen iets vreemds in het gedrag van hun dier opmerken, wil zeggen dat ze oplettend zijn door dat ze van ze houden!!Niks softie!
    Groetjes!

  13. Joop zegt:

    We hebben een kater van 1 jaar en als hij zich buiten heeft uitgeleefd dan komt hij mank terug en heeft hij geen controle over zijn achterpoten .
    Ik ben naar de dieren arts geweest en die heeft hem medicijnen gegeven en hij moest 5 weken binnen blijven .
    Tijdens het binnen blijven werd het beter maar nu is hij na 5 weken weer naar buiten geweest en is hij weer net zo mank heeft iemand daar een antwoord op of weet een betere dierenarts dan ik nu heb?

  14. Joop zegt:

    We hebben een kater van 1 jaar en als hij zich buiten heeft uitgeleefd dan komt hij mank terug en heeft hij geen controle over zijn achterpoten .
    Ik ben naar de dieren arts geweest en die heeft hem medicijnen gegeven en hij moest 5 weken binnen blijven .
    Tijdens het binnen blijven werd het beter maar nu is hij na 5 weken weer naar buiten geweest en is hij weer net zo mank heeft iemand daar een antwoord op of weet een betere dierenarts dan ik nu heb?
    wil je mij mailen met een antwoord
    joop14@kpnplanet.nl

Geef een reactie

