Write on Wednesday: Verlaten

Aan het einde van de werkdag gisteren besefte Jackles ineens dat het Wow-dag was. Joepie! Voordat ze zich naar de sportschool begaf probeerde ze daarom nog even een verhaal te schrijven in het kader van de opdracht van deze keer:

ver·la·ten 1 (bn.)
0.1 (van plaatsen) leeg, stil => desolaat, eenzaam, godvergeten, godverlaten, uitgestorven

ver·la·ten 2 (ov.ww.)
0.1 weggaan uit of van => abandonneren, iem. in de kou laten staan, iem. laten barsten, iem. laten vallen als een baksteen; <=> betreden
0.2 niet meer toepassen of gebruiken => opgeven

ver·la·ten 3 (wk.ww., zich ~)
0.1 te laat komen

Maar ondanks het inspirerende thema faalde Jackles jammerlijk. Vandaar dat er enige tijd overheen ging voordat er iets was wat ze hier wél wilden neerzetten.

Afijn, nu is het dan eindelijk zo ver. Het is misschien niet Jackles’s laatste probeersel met het thema, overigens. Er moet meer uit te halen zijn. Maar leest u tot die tijd weer mee?

Verlaten
In een boek met de eclatante titel Essential Musical Intelligence las ze dat alles wat zich in het hoofd en het hart afspeelt samenhangt met muziek. Een prachtige zienswijze en een interessant boek. Maar toen bleek dat ze een dagboek zou moeten bijhouden om een beeld te krijgen van ontwikkelingen bij zichzelf legde ze het boek weg.
Ze had nog andere dingen te doen dan mediteren en vervolgens opschrijven welke muziekstukken zich in haar hoofd hadden afgespeeld. Er waren dingen die ze op een rijtje moest zetten en dingen die ze moest vergeten.
Ze moest hem vergeten.
Denken aan hem leidde haar af. Ze was de laatste maanden steeds met hem bezig geweest in haar hoofd en dat kon niet meer. Niet als het nergens naartoe leidde. Niet als hij niet tastbaar was, niet als hij geen doel kon zijn.
Vandaag had ze besloten dat ze hem zou verlaten. Dat ze zijn beeld van zich af zou zetten en dat ze zich weer zou richten op haar tastbare, echte leven.
Terwijl ze nog een glas rode wijn inschonk schoot haar een liedje te binnen. Het was een liedje dat ze al jaren niet meer had gehoord en waarvan ze zich afvroeg hoe het kwam dat het plotseling in haar gedachten opdook. Zachtjes zong ze de woorden die ze in haar hoofd hoorde.

I’ll get over you, I know I will
I’ll pretend my ship’s not sinking
And I’ll tell myself I’m over you
Cause I’m the king of wishful thinking

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

24 reacties op Write on Wednesday: Verlaten

  1. minispace zegt:

    Eh … en London? Wordt je nu ontrouw, afvallig 😉 ?

  2. Jackles zegt:

    Hahaha… nou Berlijn is in ieder geval vele malen goedkoper dan Londen!

    Maar alle gekheid op een baguette; nee… London is the place for me. Indefinitely!

  3. Audrey zegt:

    Mooie foto’s.
    Vind de nummerborden ook geweldig gevonden !

  4. Plato zegt:

    Als je langs die laatste foto snort, lijken de traptreden te bewegen. Magnefieke foto. De rest ook trouwens.

    Ik zou steeds al een keer naar Berlijn, maar ik twijfelde steeds of het wel de moeite waard zou zijn. En Londen is inderdaad heel duur.

    Mijn zoon wil met me naar Rome, maar hij kan alleen in de periode dat het daar 35 graden of warmer is.

    Hoeveel dilemma’s wil een mens in zijn leven hebben?

  5. Marco zegt:

    Berlijn staat erg hoog op mijn to see list. Maar elke keer als we een bezoek overwegen eindigen we toch weer in Londen. Maar ooit…

    @Plato: Rome is zelfs met 35 graden de moeite waard. Zolang je maar in de schaduw blijft. Heerlijke stad.

  6. esther zegt:

    stedentrips…..heerlijk, alleen manlief is niet zo stedelijk aangelegd. das nu net weer wat minder.

  7. Jackles zegt:

    @ Marco; same here… als er geld is voor een reisje denk ik altijd na over allerlei bestemmingen en uiteindelijk ga ik dan toch naar Londen! Ben blij dat ik deze X een uitzondering heb gemaakt. Berlijn is het absoluut waard!

    @ plato; Berlijn is bij vlagen goedkoper dan Nederland nota bene. Een goeie keuze als je een stad wilt bezoeken!

  8. Marloes zegt:

    Wat een klikmomenten Jackles! Het ziet er inderdaad geweldig uit. Toch eens een keer die kant uit gaan.

  9. Plato zegt:

    Goed stuk, Jackles. Maar de hoofdpersoon zal zelf wel weten wat het verband is tussen het liedje en de beschreven situatie.

  10. Plato zegt:

    Ik drukte mezelf niet erg goed uit. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het verband tussen het liedje en het verhaal zo duidelijk is, dat het wat merkwaardig overkomt als de hoofdpersoon zich afvraagt waarom ze zich nu juist dit nummer herinnert.

  11. Marloes zegt:

    Niets, maar dan ook niets mis mee Jackles, zoals gewoonlijk.

  12. Frans54 zegt:

    The mysterious ways of the brain: ze besluit dat dat muziek gedoe in ieder geval op dit moment niets voor haar is en prompt duikt er een liedje op in haar hoofd.

  13. Toaske zegt:

    Leuk geschreven. Stoere vrouw hoor en mooi liedjes (is het een bestaand nummer, ik herken dit kleine stukje zo snel niet).

  14. IKAN-MAS zegt:

    ze was wast verliefd mooi geschreven

  15. mama muis zegt:

    mooie ronde vertelling, vind ik altijd prachtig wanneer de kop in de staart hapt zeg maar… Je hebt er weer een hele goeie wow van gemaakt.

    uhm, ben ik een erg grote zeikerd als ik zeg dat ik vind dat het woord boek zo vaak valt in de eerste alinea? zo ja, vergeet de opmerking dan gauw!!

  16. inge zegt:

    hm… ik ben heel nieuwsgierig naar het liedje, of is dat [ook] fictief ?

  17. esther zegt:

    wat is hier mis mee jackles??? mooi getikt.

  18. Jackles zegt:

    Voor iedereen die het wilde weten: het liedje is ‘King of wishful thinking’ van Go West. Het staat op de soundtrack van Pretty Woman (als ik me niet vergis).

    Misschien ben ik zelf niet zo enthousiast over dit stukje omdat het niet is wat ik wilde schrijven… ik wilde een heel andere kant uit. Maar het is inderdaad niet verschrikkelijk…

    Zoals ik een tijdje geleden ook al eens ter verdediging van mezelf aanvoerde: ik ben erg veeleisend voor mezelf als het om mijn schrijfsels gaat…!

    Eh, voor ik het vergeet te zeggen, bednakt voor jullie cojmplimenten en opmerkingen!

  19. Darcy zegt:

    Het kwam vast in haar hoofd op, omdat die woorden nu waarheid werden. Is mijn interpretatie 😉 Goed stukje wederom, prettig om te lezen!

  20. inge zegt:

    dat liedje ga ik ff luisteren, dus !

    ff ot : je ‘dit is jackles’-link rechts werkt niet [whois.htm], het moet denk ik who.htm zijn, zo te zien… ben jij dat ; )

  21. Plien zegt:

    ik houd ook wel van ronde verhalen, en open eindes en en…;)
    tis maar waar je gevoel ligt. Het is logisch dat ze onbewust de relatie muziek en gedachten mee laat spelen, als iets in het hoofd zit, komt het er toch uit. Mooi Jack!

  22. Marleen zegt:

    Dat niet tevreden zijn over een stukje, kan ik heel goed inkomen. Ik heb flink lopen worstelen met deze WOW. Maar hier vind ik helemaal niks mis mee. Dan ga ik nu maar eens googlen naar dat liedje, ik geloof niet dat ik het ken.

  23. Tinusje zegt:

    Toch een soort van meditatie, even zitten met een klaasje wijn. Want de muziek dringt zo haar hoofd weer binnen.

  24. Tinusje zegt:

    Een glaasje wijn bedoel ik natuurlijk…..

Geef een reactie

