George en de Echoput

Waarom hadden mijn zus en ik, toch beide behoorlijke fans van George Michael, geen kaarten voor zijn concert gisteravond in de ‘Amsterdam ArenA’? Omdat het verboden zou moeten worden muziek-van-welke-soort-dan-ook-concerten te organiseren in dit etablissement. Wij noemen de ‘Amsterdam ArenA’ geen ‘Amsterdam ArenA’, maar De Echoput of De Holle Ketel.

Uiteindelijk waren we er toch, bij het concert van George Michael. Waarom het geweldig was? Jackles deelt de feestvreugde graag met u.

De eerste reden (en de enige valide reden), is George zelf. Los van het feit dat je de man niet kunt betrappen op ook maar een halve valse noot was hij ook nog in een behoorlijk uitbundige stemming (ondanks dat de Echoput niet uitverkocht was). De hele show lang prijkte er een niet uit te wissen grijns van oor tot oor op zijn bezonnebrilde gezicht. Wij gingen er zelf van meegrijnzen!

Toen hij na de pauze (föhnen en een joint?) terug het podium op kwam voor Outside had hij zich voor de gelegenheid in een politiepakje gehesen. En een betere, mooiere uitvoering van Jesus to a child heeft hij bij mijn weten nog nooit gegeven. Verder werd hij ook nog verlegen toen band en publiek Happy birthday inzetten ("But that was yesterday!") en gaf hij een beertje dat hij van een bewonderaarster voorin het publiek kreeg weg aan een mooie jongen die aan de andere kant vooraan stond.

Daarnaast (nog een reden waarom het geweldig was, te lezen met enig cynisme) blijkt dat efficiëntie troef is in De Echoput. Ik hoorde namelijk drie concerten in plaats van één (elkaar opvolgend met ieder iets minder dan een seconde vertraging) – eentje kwam van de speakers bij het podium, eentje kwam van achter me via de muur en de laatste kwam uit de speakers die halverwege het veld stonden opgesteld. Da’s pas waar voor je geld: drie X hetzelfde concert voor de prijs van 1 kaartje! En dat alles gewoon binnen de tijdsduur van slechts 1 concert!

Samengevat: een 9 voor George en zijn band & crew, een vette onvoldoende voor ‘Amsterdam ArenA’. Hopelijk dringt dit tot de rest van de wereld door en treedt daar binnenkort niets anders meer op dan de plaatselijke FC.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op George en de Echoput

  1. Frans54 zegt:

    Een goede reden om niet beroemd te willen worden: dat de eigenaar van de pizzeria me herkent en me een kopje koffie aanbied vind ik prima, maar als de hele cliëntele elke hap die je neemt vol bewondering na staart lijkt de lol mij er al snel helemaal van af.

  2. Toaske zegt:

    Leuke WoW. Jij hebt het dus ook een beetje in de filmsterrenwereld gezocht. Had zelf nog niet aan het klikken van fototoestellen gedacht. Wel aan tapdansen!

  3. Marloes zegt:

    Ik hoop dat je trip naar Berlijn ook veel klik momenten oplevert. Wederom een applaus waard deze wow bijdrage.

  4. esther zegt:

    leuke wow, meteen weet ik weer waarom ik nooit beroemd wil worden.

    hey veel plezier voor,tijdens en na je trip.
    😉

  5. Tinusje zegt:

    Tja, het sterrenbestaan gaat niet over rozen he….. Leuk stukje hoor!

  6. Plato zegt:

    Beetje late reactie maar ik was een weekje weg. Nee, niet om mijn nieuwste film te draaien maar gewoon om even van mijn miljoenen fans af te zijn. Die ik nu weer erg mis. Ach, het is inderdaad een hol bestaan. En soms denk ik wel eens: was ik maar niet zo getalenteerd. Maar ja….je bent begenadigd of je bent het niet hè :-).

    Een goeie log Jackles (*geeft een zwoele knipoog en lacht verleidelijk*).

    Zo..en nu gaat Plato piepers schillen voor het avondeten.

Geef een reactie

