Berlin, ich liebe Dich

Afgelopen zondag vertrok ik met vriendinnetje Sylvia voor 5 dagen naar Berlijn. En wat een 5 dagen. Berlijn heeft alles, maar dan ook alles. Bruisend, bedrukkend, modern, somber, gezellig, mooi en lelijk tegelijk – Berlijn heeft het. Vond het vershrikkelijk jammer dat we gisteren alweer vertrokken. Er valt zo veel te zien, doen en beleven in Berlijn!

Een impressietje in foto’s…

Jeugdhonk in Oost-Berlijn
(Nieuwe) Gedächtniskirche
BBQ!
Bah!
Reichstag
U-Bahn
Gescheiden afval in de S-Bahn
Kijken van West naar Oost
Potsdamer Platz

Jackles wil dolgraag in de nabije toekomst terug naar deze onwaarschijnlijke, geweldige, adembenemende stad…!

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

21 reacties op Berlin, ich liebe Dich

  1. Plato zegt:

    Tjonge, een bizar verhaal, dat zich, gelijk een modern schilderij, door de lezer zelf moet laten invullen.

  2. ikan-mas zegt:

    echt erg eng, maar mooi

  3. esther zegt:

    mooi geschreven, het doet me denken aan iemand die een concentratie- of jappenkamp heeft overleefd…………

  4. estar zegt:

    jee wat spannend zeg….werd hij gelyncht door een moord die hij had gepleegd…? waarvoor was hij op de vlucht?

  5. Liesbeth zegt:

    Een beklemmend verhaal dat meer vragen dan antoowrden oproept…

  6. Plien zegt:

    een slechterik die zijn goede hart laat bloeden… Knap Jack! komt er een vervolg?

  7. Jeanine zegt:

    Ik geloof niet dat hij zo’n goed hart heeft:) Ik vind het een engerd.

  8. mama muis zegt:

    mooi, deze totale ondergang. mooie uitwerking vind ik.

  9. Darcy zegt:

    Ik zie het ook als een surrealistisch plaatje voor mij. Prachtig omschreven, ik ben jaloers op je woordkeus 😉

  10. Meisje zegt:

    en precies 250 woorden! Zo moet het:-)

  11. Marloes zegt:

    Geweldig stuk Jackles, ook al vind ik de “Oh” in het midden ietwat vreemd.

  12. Tinusje zegt:

    Oef, deze tekst moet ik even tot me door laten dringen. Is deze man geestesziek of bezeten?

  13. Frans54 zegt:

    Verdreven dictator?

  14. minispace zegt:

    Eh … en London? Wordt je nu ontrouw, afvallig 😉 ?

  15. Jackles zegt:

    Hahaha… nou Berlijn is in ieder geval vele malen goedkoper dan Londen!

    Maar alle gekheid op een baguette; nee… London is the place for me. Indefinitely!

  16. Audrey zegt:

    Mooie foto’s.
    Vind de nummerborden ook geweldig gevonden !

  17. Plato zegt:

    Als je langs die laatste foto snort, lijken de traptreden te bewegen. Magnefieke foto. De rest ook trouwens.

    Ik zou steeds al een keer naar Berlijn, maar ik twijfelde steeds of het wel de moeite waard zou zijn. En Londen is inderdaad heel duur.

    Mijn zoon wil met me naar Rome, maar hij kan alleen in de periode dat het daar 35 graden of warmer is.

    Hoeveel dilemma’s wil een mens in zijn leven hebben?

  18. Marco zegt:

    Berlijn staat erg hoog op mijn to see list. Maar elke keer als we een bezoek overwegen eindigen we toch weer in Londen. Maar ooit…

    @Plato: Rome is zelfs met 35 graden de moeite waard. Zolang je maar in de schaduw blijft. Heerlijke stad.

  19. esther zegt:

    stedentrips…..heerlijk, alleen manlief is niet zo stedelijk aangelegd. das nu net weer wat minder.

  20. Jackles zegt:

    @ Marco; same here… als er geld is voor een reisje denk ik altijd na over allerlei bestemmingen en uiteindelijk ga ik dan toch naar Londen! Ben blij dat ik deze X een uitzondering heb gemaakt. Berlijn is het absoluut waard!

    @ plato; Berlijn is bij vlagen goedkoper dan Nederland nota bene. Een goeie keuze als je een stad wilt bezoeken!

  21. Marloes zegt:

    Wat een klikmomenten Jackles! Het ziet er inderdaad geweldig uit. Toch eens een keer die kant uit gaan.

Geef een reactie

