Write on Wednesday: Sporen

De opdracht voor Write on Wednesday staat deze week bij Plien. Het wat Jackles betreft waanzinnig inspirerende thema is deze keer:

Sporen (onov.ww.)
0.1 overeenkomen met, de richting volgen van, dezelfde lijn volgen
0.2 per spoor reizen => treinen
0.3 aansporen, aanwakkeren

Sporen (ov.ww.)
0.1 de sporen geven

Spoor (het ~, sporen)
0.1 indruk, afdruk die iem. of iets heeft achtergelaten
0.2 blijk van vroegere aanwezigheid van een persoon of zaak, blijk van handeling die iets of iem. ondergaan heeft
0.3 deel van een magneetband waarop de informatie is vastgelegd => track
0.4 zeer kleine hoeveelheid van een bestanddeel

Jackles kon zo snel geen aansluiting verzinnen op de vorige twee stukken dus komt ze met wat nieuws…

Sporen
Hij was woedend. Ziedend. Er was geen enkele plaats voor een andere emotie.
Bloed stroomde langs zijn wangen als een onophoudelijke vloed tranen en liet helderrode sporen achter op zijn gezicht, in zijn hals, op zijn naakte lichaam.
De wolken hoog boven hem waren donker, de lucht paars – de kleur van boete.
In zijn hoofd speelden zich films af.
Films waarin onschuldige mensen die zich per ongeluk op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats hadden bevonden aan kruizen werden genageld en werden verbrand.
Hun geschreeuw als spookachtige sirenes die de nacht doorkliefden en hem van zijn slaap beroofden.
Oh.
Hij kon al tijden niet meer slapen.
Al eeuwen niet meer.
Ergens in hem zat vast nog de onschuldige, schattige jongen die hij was geweest. Iemand anders dan de demon die hij nu pretendeerde te zijn.
Er moesten sporen van hem zijn. Er was vast nog iets van hem over.
Het moest.
Het door de wind voortgedreven zand striemde zijn onbeschermde, rood verbrande huid.
Wat nu?
Wat moest hij zonder iedereen die hem had omringd, zonder het aanzien dat zijn bescherming was geweest?
En het bloeden – hij moest stoppen met bloeden. Hij kon niet meer bloeden. Hij had al zo veel gebloed.
Zijn lichaam viel voorover op de gloeiende bodem maar hij voelde niets. Hij voelde de hitte niet. Hij voelde niet hoe hij zand inademde en hoe veel pijn dat deed.
Hij voelde helemaal niets meer.
Achter hem in het hete zand smolten zijn voetsporen in de aanwakkerende storm.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

18 reacties op Write on Wednesday: Sporen

  1. Plato zegt:

    Maar wel leuk gehad zo te lezen. Is Londen nou echt zo duur als iedereen beweert? Mijn zoon wil er steeds maar heen. Maar ik weet niet of ik na zo’n bezoek niet compleet failliet ben.

  2. Jackles zegt:

    Londen is wel behoorlijk duur, hoor… voor een glas rode wijn betaal je zelden minder dan 4 pond 50 (tegen de 7 euro). Maar het ligt er verder ook wel een beetje aan wat je doet… in de meeste pubs kun je bijvoorbeeld best tegen een schappelijke prijs eten. Failliet gaan… neh!

  3. minispace zegt:

    Ik zie zo al drie uitgebreide logjes met fotos in deze log-entry …..

  4. Marloes zegt:

    Hello Jackles, welcome home,…:o)

  5. Jackles zegt:

    @ Minispace; sorry to disappoint you babe… heb geen pix van Noel Gallagher of Shannon Leto en maar heel weinig pix van Londen omdat ik de geheugenkaart van mijn camera niet leeg had gemaakt… Ook geen foto’s van Scotfest (omdat ik nog altijd mijn geheugenkaart niet leeg had gemaakt) & liever geen foto’s van mijn verkoudheid, graag…!

    @ Marloes; glad to be back, in a way…!

  6. Plato zegt:

    Tjonge, een bizar verhaal, dat zich, gelijk een modern schilderij, door de lezer zelf moet laten invullen.

  7. ikan-mas zegt:

    echt erg eng, maar mooi

  8. esther zegt:

    mooi geschreven, het doet me denken aan iemand die een concentratie- of jappenkamp heeft overleefd…………

  9. estar zegt:

    jee wat spannend zeg….werd hij gelyncht door een moord die hij had gepleegd…? waarvoor was hij op de vlucht?

  10. Liesbeth zegt:

    Een beklemmend verhaal dat meer vragen dan antoowrden oproept…

  11. Plien zegt:

    een slechterik die zijn goede hart laat bloeden… Knap Jack! komt er een vervolg?

  12. Jeanine zegt:

    Ik geloof niet dat hij zo’n goed hart heeft:) Ik vind het een engerd.

  13. mama muis zegt:

    mooi, deze totale ondergang. mooie uitwerking vind ik.

  14. Darcy zegt:

    Ik zie het ook als een surrealistisch plaatje voor mij. Prachtig omschreven, ik ben jaloers op je woordkeus 😉

  15. Meisje zegt:

    en precies 250 woorden! Zo moet het:-)

  16. Marloes zegt:

    Geweldig stuk Jackles, ook al vind ik de “Oh” in het midden ietwat vreemd.

  17. Tinusje zegt:

    Oef, deze tekst moet ik even tot me door laten dringen. Is deze man geestesziek of bezeten?

  18. Frans54 zegt:

    Verdreven dictator?

Geef een reactie

